با پایان یافتن ثبت نام داوطلبین کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همه اقشارو دیدگاه های سیاسی در لیست داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین هستیم.
کد خبر: ۱۵۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴ 26 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین با پایان یافتن ثبت نام کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی شاهد حضور همه سلایق و جریان های سیاسی در جمع داوطلبین هستیم اما این روزها باید بیشتر به بررسی علت های این میزان حضور پرداخت.

در شرایطی که احساس می شود کفه ترازو در میزان حضور اقشار سیاسی در صحنه انتخابات در این دور از انتخابات مجلس به نفع اصلاح طلبان سنگینی میکند، شاهد حضور چهره های اصلاح طلبی هستیم که گویا صابون رد صلاحیت را به تن خود مالیده اند.

در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک 96 کاندیدا ثبت نام کرده اند که 17 نفر از این تعداد خانم و مابقی افراد از جمع آقایان هستند.

با نگاهی ساده به لیست افرا حاضر شده در این حوزه انتخابی میتوان نام چهره هایی را دید که نشان از برنامه ریزی جریان اصلاح طلب نیز دارد.

در این حوزه انتخابی سید ناصر قوامی - که مخالفت های جدی اصولگرایان به واسطه آنچه از نقش او در جریان مجلس ششم یاد میکنند را با خود به دنبال دارد – به نمایندگی از جریان اصلاح طلبی حضور پیدا کرده است.

دیگر کاندیدای برجسته اصلاح طلبان در این عرصه محمد علیخانی فرزند شیخ قدرت علیخانی است. او که سابقه حضور در مجلس را تنها در یک میاندوره دارد صلاح دیده با یک تقسیم کار با پدر، در حوزه انتخابی قزوین شرکت کند.

این دو نفر در حالی ثبت نام خود را برای حضور در مجلس انجام داده اند که پیش از این با رد صلاحیت خود مواجه شده اند و حتی محمد علیخانی نیز خود را با رد صلاحیت غریبه نمی داند.

ناصر قوامی نیز که پیش از این سابقه رد صلاحیتی را در کارنامه خود دارد، هرگونه رد صلاحیت خود را غیر قانونی دانسته است.

اما با نگاهی ساده به لیست قزوین میتوان چهره های اصلاح طلب دیگری را نیز مشاهده کرد. شیخ خطیب امام قلی، غلامحسین شیری و همچنین حسین آذربایجانی از دیگر چهره‌های اصلاح طلبی هستند که از حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک ثبت نام کرده انذ و حال منتظر طی شدن فرایند بررسی صلاحیت ها هستند.

در این حوزه انتخابی شاهد حضور برخی چهره‌های اصولگرا نیز هستیم. سرشناس ترین چهره اصولگرای لیست قزوین، سید مرتضی حسینی است که هم‌اکنون نیز نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی است.

داوود محمدی رئیس فعلی مجمع نمایندگان استان نیز از چهره‌های معتدلی است که در این دور از انتخابات در صحنه حاضر شده است.

اما در حوزه انتخابی تاکستان همانطور که حس می شد دو قطبی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شکل گرفته است. انتخابات در تاکستان همیشه با شور و هیجان و حساسیت بیشتری پیگیری می شود و این دور نیز طبیعتا این شور و هیجان ادامه خواهد داشت.

رجب رحمانی نماینده اصولگرای فعلی مردم تاکستان و همچنین امیر طاهرخانی نماینده پیشین و اصلاح طلب تاکستان در این دور گویا دوباره در برابر هم قرار می‌گیرند تا انتخابات در تاکستان با حساسیت زیادی دنبال شود.

در بویین زهرا علی‌رغم اینکه در دوره های پیشین حساسیت زیاد نبود اما در این دوره بویین‌زهرا یکی از بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است.

در جریان اصولگرایی سرانجام اصولگرایان توانستند با ائتلاف دقیقه 90 فرج الله فصیحی و عباسپور نماینده فعلی این شهرستان، به حضور عباسپور اکتفا کنند.

اما عباسپور در این دور رقیب سرسختی به نام شیخ قدرت علیخانی خواهد داشت. شیخ قدرت که کار را برای حضور در مجلس از طرف بویین زهرا برای خود آسانتر دیده در این دور راهی بویین زهرا شده تا بیشتر نگاه ها به بویین زهرا باشد.

اما آنچه این روزها بیشترین توجهات را به خود جلب کرده ، انتظار برای نتایج صلاحیت هاست. بدون شک شورای نگهبان میتواند معادلات دو طیف را بر هم بزند.

هفته های پیش رو روزهای حساسی برای هر دو جریان سیاسی در استان قزوین خواهد بود.

منبع: تابناک
برچسب ها: انتخابات مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار