مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان این که تنها 20 درصد اماکن تصریح شده در قانون همانند دستگاه ها، معابر و پارک ها در شیراز برای معلولان مناسب سازی شده است، شتاب بخشی به مناسب سازی مبلمان شهری را برای رفاه حال معلولان خواستار شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 02 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مرتضی موسوی در آیین استانی گرامیداشت روز جهانی معلولان در شیراز افزود: در بند دو قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی آمده است که همه ساختمان ها، معابر و پارک ها برای دسترسی معلولان باید مناسب سازی شوند.

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به این که پنج تا ده درصد جمعیت کشورها را معلولان تشکیل می دهند، معلولان را بزرگترین اقلیت در جامعه خواند و گفت: در استان فارس 250 هزار معلول زندگی می کنند که حدود 103 هزار تن از آنها با تشکیل پرونده از خدمات بهزیستی بهره مند شده اند.

وی افزود: برای تحقق توسعه پایدار و متوازن لازم است که به نیازهای معلولان در برنامه های توسعه کشور توجه شود و زمینه برای بروز توانمندی های معلولان فراهم شود.

موسوی با گرامیداشت دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گفت: انتظار است که نمایندگان مردم در خانه ملت صدای معلولان را بشنوند و گام های لازم برای حمایت از آنها را بردارند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان این که این اداره کل 152 نوع فعالیت و خدمت به معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی ارایه می کند، گفت: با وجود خدمات قابل توجهی که در کشور به معلولان ارایه شده است اما تا وضعیت مناسب فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که معلولان نیاز به ترحم و دلسوزی ندارند بلکه انتظار دارند که سیاستگذاران و مدیران راه را برای آنها هموار کنند و در مسیر دستیابی معلولان به حقوق خود سنگ اندازی نکنند.

موسوی ایجاد امید و نشاط را نقطه آغاز برای توانمندسازی و حرکت معلولان دانست و گفت: باید ابزار حرکت و نقش آفرینی معلولان در جامعه را فراهم آوریم.
مدیرکل بهزیستی فارس در ادامه ایجاد اشتغال برای معلولان را زمینه ساز زندگی شرافتمندانه

آنها خواند و گفت: با وجود الزام قانونی مبنی بر اختصاص سه درصد استخدام ها در دستگاه های دولتی و غیردولتی، این قانون به درستی اجرا نشده و از این رو، توجه مسئولان دستگاه ها را می طلبد.

وی با اشاره به اقدامات بهزیستی فارس برای بهره مندی معلولان از تسهیلات بانکی اشتغالزایی گفت: انتظار است که تسهیلات تعلق گرفته به معلولان با بهره بانکی کم باشد چرا که آنها با وام های با سود 22 تا 24 درصدی قادر به توانمندشدن و ایجاد کسب و کار نیستند.

در این آیین از شماری از معلولان موفق استان فارس در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی قدردانی شد.

بنا بر آمار رسمی اداره کل بهزیستی فارس، در استان فارس 103 هزار و 57 معلول با تشکیل پرونده از خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

این آمار معلولیت هایی همچون روانی مزمن، شنوایی، بینایی، صوت و گفتار، جسمی حرکتی و ذهنی را شامل می شود.
12 آذرماه روز جهانی معلولان نام دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار