معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: بیش از چند ماه است که در مورد احداث کمپ ویژه بانوان تصمیم گیری شده و ضرورت دارد تا قبل از ورود موج سرما این کمپ راه‌اندازی شود/مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: کانون‌های غنچه‌های هلال در این استان بیش از ۳ هزار عضو دارند/رقابت 250 شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قزوین
کد خبر: ۱۳۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 19 November 2015
روند احداث کمپ ترک اعتیاد بانوان در قزوین تسریع شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: بیش از چند ماه است که در مورد احداث کمپ ویژه بانوان تصمیم گیری شده و ضرورت دارد تا قبل از ورود موج سرما این کمپ راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ایوب رحیمی منفرد در ستاد مبارزه با مواد مخدر که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: بیش از چند ماه از تصمیم‌گیری در برای راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان می‌گذرد، بنابراین قبل از ورود جبهه هوای سرد این مرکز باید راه‌اندازی شود.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان قزوین باید در مورد تجهیز این مرکز باید به سرعت عمل کند، چراکه تعلل در این زمینه بیش از این صحیح نیست و روند راه‌اندازی آن باید تسریع شود.

معاون سیاسی استاندار قزوین تأکید کرد: این مرکز باید از تجهیزات و امکانات کافی برخوردار باشد و استانداردهای مورد نظر در این زمینه باید رعایت شود تا مشکلات را به جای کاهش، دوچندان نکند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد بلای خانمانسوزی است که دامن جامعه و خانواده‌ها را گرفته است عنوان کرد: اعتیاد نه تنها به خود فرد آسیب می‌زند، بلکه ترکش‌های آن خانواده و جامعه را نیز هدف قرار می‌دهد.

رحیمی منفرد با بیان اینکه در این زمینه آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی بسیار اثر‌گذار است تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند بسیار موثر باشند و فرهنگ‌سازی لازم را در جامعه انجام دهند، این در حالی است که آموزش در این زمینه باید از زمان کودکی و مدارس آغاز شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و خاطرنشان کرد: این امر نیز با آموزش محقق می‌شود که مسئولان این امر باید موضوع آموزش را مورد توجه جدی قرار دهند.
***
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین:
سه هزار کودک قزوینی عضو غنچه‌های هلال هستند
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین گفت: کانون‌های غنچه‌های هلال در این استان بیش از ۳ هزار عضو دارند.
به گزارش خبرنگار مهر٬ حمید ره‌انجام صبح پنجشنبه در دیدار اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین که در ساختمان ستاد این جمعیت برگزار شد٬ اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش همواره اهمیت بسزایی داشته و دستاوردهای مهمی حاصل کرده است.

وی افزود: نقش آموزش٬ در حوزه جوانان٬ نوجوانان و کودکان دوچندان می‌شود و باید به‌صورت ویژه و برجسته‌تر به آن نگریست.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: تحقق این امر٬ برنامه‌ریزی صحیح٬ دقیق و مستمر را می‌طلبد و لازم است این برنامه‌ها از سنین پایه آغاز شود.

ره‌انجام خاطرنشان کرد: در همین راستا جمعیت هلال‌احمر برای قشر کودک و نوجوان برنامه‌هایی را در نظر گرفته است که برنامه‌های خاص کودکان در مدارس و مهدهای کودک به اجرا درمی‌آید.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۳ هزار نفر از کودکان استان قزوین در مهدهای کودک و مقطع پیش‌دبستانی عضو کانون‌های غنچه‌های هلال هستند و نکات امدادی موردنیاز را متناسب با سن خود فرامی‌گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اضافه کرد: کانون‌های غنچه‌های هلال در ۵۴ مهدکودک این استان فعال هستند و برنامه‌های لازم را برای آموزش کودکان انجام می‌دهند.

ره‌انجام عنوان کرد: در این کانون‌ها آموزش کودکان از طریق روش‌های آموزشی مخصوص این قشر مانند بازی٬ نقاشی و مسابقه و دیگر روش‌های جذاب برای آنان صورت می‌گیرد تا مشارکت کودکان در دریافت آموزش‌ها جلب و این نکات مؤثر واقع شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با گسترش این قبیل آموزش‌ها بتوان زمینه تحقق اهداف بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر و حفظ جان انسان‌ها را فراهم آورد.
***
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد
رقابت 250 شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در قزوین
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 250 شرکت کننده در قزوین در حالِ برگزاری است.

سعید رحیمی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور 250 شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در حال برگزاری است. 

وی افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل، قرائت، ترتیل، اذان برای آقایان و دعا خوانی و معارف به رقابت خواهند پرداخت. 

رحیمی خاطرنشان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم طی امروز و فردا با حضور شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف برای آقایان در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و خواهران در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) برگزار می‌شود. 

وی عنوان کرد: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در مهر ماه سال جاری با حضور بیش از 6 هزار شرکت کننده از 6 شهرستان سطح استان برگزار شد که نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: در این مسابقات از 11 داور از استان تهران و قزوین که در سطح بین‌المللی و کشوری داوری کرده‌اند، استفاده شده است. 

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی مسابقات تصریح کرد: هر سال شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن نسبت به سال قبل آن هستیم. 

رحیمی هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم را فراهم شدن زمینه مناسب جهت حضور چهره‌های قرآنی در کنار یکدیگر و ترویج فرهنگ قرآنی در بین نسل جوان ذکر کرد و گفت: مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآن کریم، آذر ماه سال جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود. 

وی در پایان گفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات، فردا شب بعد از نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین با حضور حجت‌الاسلام عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس و جمعی دیگر از مسئولان برگزار می‌شود.
***
نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:
مجمع نمایندگان استان با همتی برای جایگاه استانداری قزوین مخالفتی ندارند
نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس گفت: گزینه جدید استانداری قزوین نیروی وزیر کشور است و با حمایت وی به دولت معرفی شده و مجمع نمایندگان استان با همتی مخالف نیستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین، روح الله عباسپور، نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، اظهار کرد: آقای جمشیدی و همتی از سوی وزارت کشور به دولت معرفی شده‌اند اما آقای جمشیدی کنار گذاشته شد و فقط آقای همتی مدنظر می‌باشد. 
این نماینده مجلس ابراز کرد: دولت با بررسی عملکرد استانداران به وزارت کشور فشار آورده است که گزینه جدیدی برای استانداری قزوین و سمنان معرفی کند. 

وی بیان کرد: آقای همتی اگر در هیئت دولت رای بیاورد گزینه خوبی برای استان است. وی سِمتهایی چون مشاور وزیر کشور، نماینده مردم ایلام در مجلس، سرپرست استانداری قم را داشته و در دیوان محاسبات نیز خدمت کرده است. 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه عملکرد آقای همتی در دوران مدیریتشان قابل قبول بوده است، اذعان کرد: مجمع نمایندگان استان با اینکه با برخی از عملکردهای آقای روزبه موافق نبودند در مدت مدیریت وی در استان حمایت‌های خوبی داشتند. 
وی تصریح کرد: استاندار جدید هم باید با سیاست‌های دولت همراه باشد و قرار نیست مثل 2 سال گذشته عده‌ای از اصلاح طلبان تندرو با برآورده نشدن خواسته‌هایشان کارشکنی کنند. 

عباسپور در پایان گفت: گزینه جدید استانداری قزوین نیروی وزیر کشور است و با حمایت وی به دولت معرفی شده و مجمع نمایندگان استان با اقای همتی مخالف نیستند.
***
رییس پلیس راه استان قزوین: سطح تمامی راههای استان لغزنده است
رییس پلیس راه استان قزوین از لغزنده بودن سطح تمامی راههای اصلی و بزرگراههای این استان خبر داد و گفت: رانندگان با احتیاط کامل برانند و به توصیه های عوامل پلیس راه مستقر در جاده ها عمل کنند.
رییس پلیس راه استان قزوین: سطح تمامی راههای استان لغزنده است
سرهنگ بهرام زینلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش برف در گردنه های آوج و کوهین که از شب گذشته آغاز شده بود، افزود: خوشبختانه عوامل راهداری با اقدام به موقع نمک پاشی و برفروبی، تردد را برای خودروهای عبوری امکان پذیر ساختند.
به گفته وی، وجود پدیده مه در آزادراهها، راههای اصلی و گردنه های استان محدودیت دید را برای رانندگان ایجاد کرده و از این رو به آنان توصیه می شود هنگام رانندگی با چراغ های روشن حرکت کنند.
سرهنگ زینلی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر راههای استان قزوین کوهستانی هستند همواره به رانندگان توصیه شده قبل از حرکت نسبت به ایمنی خودرو خود اطمینان داشته و همراه خود تجهیزات ایمنی سفر و به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه رانندگان به هنگام بخار گرفتن شیشه های خودرو و کاهش دید، ضمن قرار دادن درجه بخاری خودرو روی شماره یک، کلید AC کولر خود را نیز روشن کنند، یادآور شد: این عمل باعث گرفته شدن رطوبت هوای موجود در خودرو، افزایش دید راننده را نیز به دنبال دارد. 
به گفته وی، رعایت فاصله طولی با خودرو مقابل به میزان دو برابر در هوای بارانی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و پتو، پر بودن باک بنزین قبل از حرکت، صحبت نکردن با تلفن همراه هنگام رانندگی و پرهیز از خوردن و آشامیدن به هنگام رانندگی از جمله نکاتی است که رانندگان در طول سفر باید به آن توجه کافی را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار