معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: افزایش فضای عمومی می‌تواند در سیاست بازآفرینی شهر نقش بسزایی را برعهده داشته باشد/فرماندار شهرستان قزوین از اعزام 9 هزار زائر به عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی خبر داد/معاون عمرانی استانداری: استفاده از روش های نو در تولید و توزیع برق و حمایت از نیروگاه های بادی و خورشیدی در اولویت برنامه مسئولان استان قزوین است/نماینده قزوین در مجلس : رزمندگان ولایتمداران واقعی و مخلص جامعه هستند
کد خبر: ۱۳۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 17 November 2015

افزایش فضای عمومی نقش بسزایی در بازآفرینی شهرها دارد / مراکز شهرها باید از تسلط ماشین‌ها خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدسعید ایزدیان در همایش ملی شهرسازی و معماری آینده که ظهر امروز با عنوان «در جستجوی شهرسازی و معماری آینده» و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش‌هایی از این قبیل بازآفرینی شهر است.

وی افزود: در حال حاضر شهرها و ساختمان‌های کشور از نظر ایمنی در سطح پایینی قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور تأکید کرد: شهرهای کشور در برابر نیروهای طبیعی همچون سیل و زلزله از مقاومت بسیار اندکی برخوردار هستند.

ایزدیان ادامه داد: بازآفرینی سیاستی است که توأمان به قوانین شهری می‌پردازد که در سال گذشته تألیف این سیاست در دولت یازدهم تصویب شده است.

این مسئول بیان کرد: مبنای سیاست بازآفرینی علاوه بر تلاش توجه بالا به پایین در شهرها، بر دیدگاه پایین به بالا و توجه به محله نیز تأکید دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خاطرنشان کرد: افزایش فضای عمومی می‌تواند در سیاست بازآفرینی شهر نقش کلیدی را برعهده داشته باشد.

ایزدیان اضافه کرد: فضاهای عمومی موجب افزایش سلامتی و نشاط در مردم می‌شود که در مقوله‌های زندگی اجتماعی تأثیر قابل توجهی را دارد.

این مسئول با اشاره به اقلیم شهرها در گذشته و جذابیت تمایز شهرهای کشور تأکید کرد: فضای عمومی موجب تقویت ارزش‌های اجتماعی می‌شود اما در کنار این مسئله باید به محیط زیست و بافت‌های پیرامونی شهر نیز توجه کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور با اشاره به مشکلاتی که به دلیل عدم مدیریت صحیح در برخی شهرها صورت گرفته است، اظهار کرد: مسکن مهر در استان گیلان در بستر رودخانه قرار گرفته که موجب وارد شدن خساراتی در همه مقوله‌ها شده است.

ایزدیان افزود: مشکلاتی از قبیل مورد یادشده در استان گیلان به دلیل عدم مدیریت صحیح به وجود آمد که موجب به مخاطره انداختن آینده شهرها می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که از سوی کشورهای مختلف جهان برای بهسازی شهرها صورت گرفته و تأکید بر لزوم تغییر مراکز شهرها خاطرنشان کرد: مراکز شهرها باید از تسلط ماشین‌ها خارج شود و با مجهز کردن این مراکز به محلی برای استراحت افراد تبدیل شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: فضاهای عمومی باید مجهز باشند و موجب افزایش ماندگاری افراد در خیابان‌های شهر شوند.

ایزدیان با بیان اینکه در کشور اسپانیا توجه خاصی به بازگرداندن فضای سبز به منازل شده است، عنوان کرد: در این کشور مبحث محله مورد نظر قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص بازگرداندن حیاط به منازل کشور اسپانیا صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: تجهیز فضای عمومی حتی در برخی کشورها موجب حل مناقشات سیاسی دو کشور شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی کشور اضافه کرد: نیکوزیا که در حال حاضر تنها شهر باقی مانده از مناقشه محسوب می‌شود با تجهیز فضای عمومی توسط دو کشور ترکیه و قبرس به مکانی برای جذب گردشگر تبدیل شده است.

ایزدیان عنوان کرد: فضاهای عمومی موجب ارتقای سر زندگی عمومی، ارتقای اکولوژی و ایجاد فضایی برای تعاملات اجتماعی می‌شود.
***

9 هزار نفر از شهرستان قزوین به عتبات عالیات اعزام می شوند

به گزارش ایرنا، سید علی موسوی در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزاری شد، افزود: تاکنون 13 هزار و 500 نفر در کل استان به منظور اعزام به عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی ثبت نام کرده اند که از این تعداد هشت هزار و 12 نفر از ساکنان شهرستان قزوین بوده اند. 

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی اداره کل حج و زیارت در مجموع 15 هزار نفر از استان قزوین به عتبات عالیات اعزام خواهند شد تصریح کرد : از این تعداد زائر پیش بینی می شود 9 هزار نفر آنان از شهرستان قزوین اعزام شوند. 

موسوی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور ارایه خدمات مطلوب برای اعزام زائران به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع، هم اکنون با تشکیل کمیته های مختلف در زمینه ثبت نام، امنیت، حمل و نقل، امور فرهنگی، بهداشت و درمان و اسکان زائران در عتبات عالیات برنامه ریزی شده است. 

وی در ادامه به موقعیت ارتباطی شهرستان قزوین اشاره و بر لزوم آمادگی تمامی دستگاههای امدادی و خدمات رسان به منظور استقبال از زائران سایر استان ها تاکید و تصریح کرد: تجمع عظیم مسلمانان در عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی نمایش عظمت ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و همه ما وظیفه داریم در جهت برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم معنوی و عبادی سیاسی تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان قزوین در بخش دیگری از سخنانش به وقوع حادثه تروریستی اخیر در فرانسه اشاره و تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی در قبال این حادثه تروریستی محکومیت هرگونه خشونت و ترور در تمامی نقاط دنیا از جمله فرانسه است.

وی اظهارداشت: ملت ایران از قربانیان خشونت و تروریسم بوده و گروهک داعش که به جان مسلمانان افتاده دست پرورده کشورهای غربی است که امروز دامن آنها را گرفته است.

موسوی در ادامه سخنانش حمایت مراجع عظام تقلید از روند توافق هسته ای را موجب خشنودی و دلگرمی دولت و مردم اعلام و اضافه کرد: موفقیت دولت در این عرصه جای قدردانی دارد که تاکنون به یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی خود عمل و زمینه افزایش امید و آرامش را در جامعه فراهم کرده است. 

وی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال یادآور شد: برگزاری انتخاباتی پاک، سالم و قانونی وظیفه همه دست اندرکاران انتخابات است و از مسوولان دستگاههای اجرایی انتظار داریم با تمام امکانات در جهت برگزاری این رویداد مهم سیاسی و ملی پشتیبانی کنند. 

رییس ستاد انتخابات شهرستان قزوین، استفاده از امکانات بیت المال به نفع یا علیه داوطلبان را ممنوع اعلام کرد و گفت: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، رای مردم حق الناس است و سهل انگاری در حفاظت از این امانت، قابل بخشش نیست.

موسوی با ارایه گزارشی از فعالیت صورت گرفته در هشت ماهه امسال در این شهرستان افزود: از مجموع دو هزار و 595 نفر از اشتغال تعهد شده در سالجاری تاکنون زمینه اشتغال یکهزارو 339 نفر آنان فراهم شده است که 51 درصد کل اشتغال تعهد شده در شهرستان قزوین را شامل می شود. 

وی ادامه داد: همچنین در این مدت با اختصاص شش میلیارد ریال اعتبار 30 طرح در زمینه مشاغل خانگی راه اندازی شده است. 

فرماندار قزوین استقرار تمامی ادارات دولتی در این شهرستان را خواستار شد و گفت: شهرستان قزوین علاوه بر اینکه یکی از شش شهرستان استان است به عنوان مرکز استان نیز محسوب می شود، اما توزیع اعتبارات مطابق با میزان وسعت، جمعیت و موقعیت سیاسی، اداری و جغرافیایی این شهرستان تخصیص نمی یابد که برای رفع این مشکل باید چاره اندیشی شود. 

موسوی برخورد با ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیر مجاز را از جمله اولویت های این شهرستان اعلام و تاکید کرد : با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و سایر نهادهای مسول در این زمینه به منظور برخورد با متخلفان به صورت جدی برنامه ریزی شده است. 

وی ارتقای سطح بهداشت و سلامت مردم را از دیگر اولویت های این شهرستان دانست و افزود: پیشگیری از ابتلای به بیماری سرطان و آموزش مردم در این زمینه از جمله مورادی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

در ادامه این جلسه دکتر اسکویی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با ارایه گزارشی در خصوص راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان نکاتی را یادآور شد. 

***

توسعه انرژِی های نو در استان قزوین در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی ظهر سه شنبه در همایش منطقه ای بهره برداری شرکت های توزیع نیروی برق ۱۱ استان کشور که در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر ۷۳ درصد جامعه استان شهری و ۲۷ درصد روستایی است و در بخش های گردشگری، صنعتی، کشاورزی جایگاه خاصی داریم.

حبیبی افزود: وجود ۳۵۰۰ واحدصنعتی با استقرار ۶۰ درصد تولید شوینده ها و ۶۰ درصد شیشه کشور و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۱۳۰ هزار دانشجوی ایرانی و دو هزار دانشجوی خارجی این استان را سرآمد کرده است.

وی یادآورشد: شرکت های دانش بنیان در استان هم در سالهای اخیر رشد خوبی داشته اند و با ثبت بیش از ۱۳۰۰ اثر تاریخی قابلیت های خوبی در حزوه گردشگری داریم که میتواند در ایجاد ثروت کمک کند.



معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در حوزه انرژی خوشبختانه وضعیت خوبی داریم و در زمینه فرهنگ سازی کارهای خوبی شده و توانسته تاثیر لازم را در میان مردم داشته باشد.

حبیبی گفت: کاهش تلفات برق در استان کمتر از هفت درصد است و عملکرد شرکت توزیع نیروی برق در استان بسیار خوب بوده و با تامین برق پایدار از بار پیک هم بدون مشکل عبور کرده ایم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: سیمای شهری باید بانشاط باشد و وجود تیرهای برق و سیم کشی ها ساماندهی شود تا منظر شهری بهتر شود.

وی بیان کرد: استفاده از شیوه های نوین در حوزه برق به دلیل بالا بودن رشد تکنولوژی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که امیدواریم در استان نیز این رویکرد تقویت شود.

حبیبی تصریح کرد: پراکندگی و آشفتگی تیرها و سیم های برق در برخی مناطق شهری باید اصلاح شود البته کمبود اعتبارات بسیاری از طرح ها را با چالش جدی روبرو کرده اما اگر بتوانیم در این حوزه بهتر عمل کنیم به زیبایی شهر هم کمک می شود.

وی با تقدیر از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین اظهارداشت: پس از توفان شهر اسفرورین که شبکه های برق منطقه آسیب فراوانی دید و شرایط بحرانی بود خوشبختانه فعالیت بموقع و بسیجی وار کارکنان و مدیریت شرکت موجب شد این حادثه به سرعت ساماندهی و آسیب ها جبران شود.

قزوین پایلوت انرژی های نو
 
حبیبی گفت: در حوزه استفاده از ظرفیت انرژی های نو کارهای خوبی در استان صورت گرفته و با پایلوت شدن قزوین در انرژی های نو شاهد راه اندازی نیروگاه بادی کهک هستیم و امیدواریم نیروگاه خورشیدی نیز در استان کلنگ زنی شود.

وی اضافه کرد: در انرِژی های پاک مجوز احداث ۸۰۰ مگاوات نیروگاه برق بادی صادر شده که تاکنون ۴۰ مگاوات آن وارد شبکه توزیع شده و به زودی نیز ۱۰۰ مگاوات دیگر وارد مدار خواهد شد.

حبیبی یادآور شد: در برنامه ششم توسعه توجه به محیط زیست و آب در اولویت قرار دارد که لازم است تلاش های جدی تری در جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی صورت گیرد که استفاده بهینه و بیشتر از انرژی های نو می تواند بسیار مهم باشد.

چهارمین همایش منطقه ای بهره برداری شرکت های توزیع نیروی برق شمال غرب کشور با حضور مدیران عامل، معاونان و کارشناسان بهره برداری شرکت های توزیع برق استان های آذربایجان شرقی و غربی، تبریز، اردبیل، زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و قزوین به مدت دو روز در محل هتل ایرانیان قزوین برگزار می شود.

***

ولایتمداری رزمندگان باید الگوی جوانان امروز باشد


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد و آیین رونمایی از کتاب «حاج حمزه» که ظهر سه‌شنبه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهارداشت: رزمندگان اسلام از ولایتمداران واقعی بودند که با خلق حماسه های ماندگار به ایران عزت و عظمت بخشیدند.

وی افزود: عزت، عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون شهدا و رزمندگان و ایثارگران است و همه وظیفه داریم ضمن زنده نگهداشتن یاد و خاطره در مسیر آنها حرکت کنیم.

حسینی با اشاره به شخصیت رزمنده اسلام حاج حمزه قربانی بیان کرد: این سردار اسلام شخصیتی است که صادقانه در مسیر ولایت گام برداشت و به دنبال عکس گرفتن و جلوی دوربین رفتن نبود شاید استناد و آثاری ندارد که دیده شود اما بسیاری از افراد که در جبهه‌های جنگ حضور داشتند، اسناد بیش‌تری برجای‌ گذاشته اند.

وی ادامه داد: مهم این است انسانی که در مسیر رزمندگی قرار گرفته بتواند گذشته خود را حفظ کند  و صادقانه در خدمت جامعه باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: سردار حاج حمزه قربانی هرگز لحظه‌ای از خط ولایت جدا نشده و همواره در خط رزمندگان واقعی پیرو ولایت حرکت کرده است.

وی ادامه داد: در زمان حیات امام خمینی(ره) مرید ایشان و در زمان مقام معظم رهبری هم مرید رهبری است و مانند افرادی که امروز مسیر خود را عوض کرده اند و حتی از رزمنده بودن خود پشیمان شده اند نیست.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: حاج حمزه قربانی چون صادق است و برای خدا کار کرده پشیمان نیست و در این مسیر همچنان آمادگی دارد در این مسیر حرکت کرده و ارزشمدار است.

در پایان این مراسم کتاب خاطرات سردار حاج حمزه قربانی رونمایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار