در حال حاضر جمعیتی نزدیک به 70 هزار نفر در این شهرک تازه تاسیس سکونت دارند این در حالی است که تنها ایستگاه آتش نشانی مهرگان تنها 3 نفر نیرو دارد.
کد خبر: ۱۲۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 08 November 2015
مهرگان شهرک تازه تاسیسی است که در دولت نهم پایه آن نهاده شده و در سرعتی باور نکردنی در قالب مسکن مهر ساخته و تحویل مردمی شد که سال ها در انتظار خانه دار شدن بودند اما خانه دار شدن تنها برای سکونت جمعیت قابل توجهی از مردم کافی نیست چرا که امروز امنیت ساکنان مهرگان در خطر است.

به عبارت دیگر کوچکترین حادثه و آتش سوزی می تواند فاجعه ای بزرگ را در این شهرک بلند مرتبه ایجاد کند.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی شهر محمدیه بر اساس استاندارد ها به ازای هر 50 هزار نفر باید یک ایستگاه آتش نشانی با 36 نیرو وجود داشته باشد این در حالی است که این شهرک 70 هزار نفری تنها یک ایستگاه 3 نفره آتش نشانی دارد.

فریبرز چگینی ادامه داد: البته در صورت وقوع حادثه در ارتفاعات نیز ما با مشکل جدی مواجه هستیم چرا که با وجود تعداد زیادی از آپارتمان های بلندمرتبه تجهیزات لازم اطفاء حریق در بلند مرتبه از قبیل نردبان 55 متری را نداریم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهر محمدیه تاکید کرد: نزدیک به چهار میلیارد تومان اعتبار برای خرید این نردبان نیاز است که البته در مقایسه با خسارات احتمالی نبود این نردبان بسیار بصرفه تر است اعتبار نیاز است که متاسفانه خرید آن در توان ما نیست و باید از اعتبارات استانی برای آن هزینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه نیز  بیان کرد: با توجه به استقرار ساختمانهای بلند مرتبه باید آتش نشانی محمدیه به نردبان ۵۵ متری مجهز شود تا در زمان بروز حریق قادر به ارائه خدمات باشیم که خرید آن چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شهرداری قادر به تهیه آن نیست و باید استان کمک کند.

حال باید به این سوال پاسخ داد که مسئولینی که برای اولین بار دست به احداث چنین شهرکی در قزوین زدند آیا از نیازها و زیرساخت های اولیه بلند مرتبه سازی بی اطلاع بوده اند و آیا خانه دار شدن تنها کافی است در شرایطی که امنیت لازم برای سکونت در این شهرک وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار