معاون عمرانی استاندار قزوین به واحدهای دارای پسماند صنعتی در موضوع تحویل به موقع زباله‌های صنعتی اولتیماتوم داد/مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در راستای رفع نیازهای بنگاه‌های تولیدی - خدماتی و درآمدزایی برای قشر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، طرح جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین در واحدهای اقتصادی اجرا شد/سینما دوستان قزوین جایزه می‌گیرند/
کد خبر: ۱۲۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 07 November 2015
         اولتیماتوم به واحدهای صنعتی استان قزوین در موضوع پسماند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین منوچهر حبیبی ظهر امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت پسماند استان قزوین و اقداماتی که باید مسئولان و مردم در این زمینه انجام دهند، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ‌سازی باید بتوانیم با ارائه برنامه‌های مختلف و متنوع از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگ مردم را در حوزه پسماند بالا ببریم تا بدین وسیله شاهد تحولی شگرفی در حوزه پسماند باشیم.

وی درباره پسماند صنعتی استان قزوین افزود: در حال حاضر 111 واحد صنعتی دارای پسماند صنعتی هستند که در بین این واحدهای صنعتی وضعیت 17 واحد صنعتی به صورت اضطراری گزارش شده که از این تعداد تنها شش واحد صنعتی زباله خود را تحویل می‌دهند.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: از مسئولان و مدیران واحدهای صنعتی درخواست داریم تا پایان آبان ماه وضعیت خود را مشخص کنند تا بدین وسیله استان بتواند یک تصمیم جامع در این زمینه داشته باشد.

حبیبی خاطرنشان کرد: ابتدا و انتهای پسماندهای صنعتی نامعلوم است و صنعت و معدن باید به‌زودی شورای گفت‌وگویی را تشمیل دهند تا بدین وسیله تکلیف این 17 واحدصنعتی تعیین شود.

وی بیان کرد: 400 مقر در شهر قزوین شناسایی شده‌ و قراردادهای لازم منعقد شده و امیدواریم به‌زودی اداره صنعت و معدن تعیین تکلیف کند تا بدین وسیله به یک جمع‌بندی مناسب دست یابیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: امیدواریم واحدهای صنعتی وظیفه خود را در حوزه پسماند به خوبی انجام دهند تا مجموعه مدیریتی استان مجبور نشود اقدامات لازم را به روش قانونی انجام دهد.
***
مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین:
طرح جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین در صنایع اجرا شد

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در راستای رفع نیازهای بنگاه‌های تولیدی - خدماتی و درآمدزایی برای قشر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، طرح جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قزوین در واحدهای اقتصادی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد حسینی در نشست‌خبری که پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین و جمعی از اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها، در سالن جلسات فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ثبت‌نام بنگاه‌های اقتصادی در طرح جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان پایلوت در استان قزوین و گلستان اجرایی شده که هم‌اکنون در چند استان دیگر در حال اجراست.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین در رابطه با هدف اجرایی این طرح خاطرنشان کرد: همکاری متقابل واحدهای تولیدی – خدماتی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است که با همکاری فنی‌وحرفه‌ای و سازمان کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین اجرایی شده است‌.

وی عنوان کرد: امیدواریم با اجرای هر چه بهتر این طرح در استان قزوین، درصد زیادی از مشکلات اشتغال جوانان برطرف شده و به نیازهای واحدهای تولیدی – خدماتی پاسخ مناسب و کارآمدی داده شود.

حسینی بیان کرد: کارورزانی که در بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته می‌شوند علاوه بر بهره‌مندی از آموزش‌های شغلی، حقوق و دستمزد هم دریافت می‌کنند.

وی افزود: به کارآموزانی که به درستی از مهارت‌ها و آموزش‌های شغلی استفاده کنند و بتوانند در ارزیابی که توسط سازمان فنی‌وحرفه‌ای از آنها به عمل می‌آید نمره قبولی دریافت کنند، گواهینامه فنی‌وحرفه‌ای اعطا می‌شود.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان قزوین عنوان کرد: سهمیه فارغ‌التحصیلان استفاده کننده از این طرح در استان قزوین، هزار نفر است که در صورت اعلام آمادگی تعداد زیاد واحدهای پذیرنده، این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: از واحدهای پذیرنده انتظار می‌رود با اعلام آمادگی در اجرای هر چه بهتر این طرح در استان قزوین، سازمان فنی‌وحرفه‌ای را در اجرای هر چه بهتر اهدافش یاری رسانند.

وی بیان کرد: بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سایت www.irankarvarz.ir و انجام مراحل ثبت‌نام آمادگی خود را در این خصوص اعلام کنند.

***
سینما دوستان قزوین جایزه می‌گیرند
با ابتکار سینما بهمن قزوین برای جذب مخاطب کسانی که در سانس ابتدایی برای دیدن فیلم به سینما مراجعه کنند جوایز نفیس می‌گیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز، با تمهید تازه سینما بهمن قزوین برای جذب مخاطب تماشاگرانی که دو سانس اول هرروز در سینما بهمن قزوین فیلم ببینند، در یک قرعه‌کشی برای دریافت جایزه ویژه شرکت داده می‌شوند.

بر اساس این گزارش مخاطبان سینما بهمن قزوین از ۱۴ آبان ماه در طرح قرعه‌کشی این سینما شرکت داده می‌شوند.

این طرح باهدف جذب مخاطب بیشتر در دو سانس اول هرروز در سینما بهمن قزوین که از سینماهای حوزه هنری است، اجرا می‌شود.

اولین جشن قرعه‌کشی ۵ آذرماه ساعت ۱۸ در سالن اصلی سینما بهمن قزوین برگزار می‌شود و سینما دوستانی که در این مدت در دو سانس ابتدایی روز برای فیلم دیدن به این سینما مراجعه کردند در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

با توجه به حضور حامیان مالی برای این مسابقه، برندگان جوایز نفیسی دریافت خواهند کرد.
***
350 دانشجو در مرکز جامع علمی کاربردی هلال احمر قزوین تحصیل می کنند
مدیر مرکز جامع علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در حال حاضر 350 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی این مرکز تحصیل می کنند.
بتول رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز مهر ماه سال 90 در رشته امداد و سوانح در مقطع کاردانی تاسیس و تاکنون 307 دانشجو در رشته های مختلف از این مرکز دانش آموخته شده اند. 
وی با بیان اینکه رشته های این مرکز مورد نیاز دستگاه های عضو مدیریت بحران استان است، اضافه کرد: امداد و سوانح، جلب مشارکت های مردمی، امداد و نجات شهری، خدمات سلامت و نیز مترجمی زبان انگلیسی از جمله رشته های این مرکز است.
رسولی ادامه داد: بیشتر دانشجویان این مرکز در دستگاه هایی مانند نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، جمعیت هلال احمر و استانداری قزوین مشغول هستند و هدف از فعالیت مراکز علمی و کاربردی هلال احمر نیز ارتقای علمی دانشجویان خصوصا کارکنان دستگاه های امدادی است. 
وی گفت: همچنین دو نهاد جمعیت هلال احمر در دوره کارشناسی و جهاد دانشگاهی نیز در مقطع کاردانی مجوز جذب دانشجوی غیر حضوری رشته مدیریت خانواده را دارند که ما بر این اساس در حال حاضر 50 دانشجو در این رشته داریم و منابع درسی این رشته از سوی موسسه هلال احمر معرفی می شود. 
رسولی خاطرنشان کرد: فضای فیزیکی، تجهیزات و امکانات کافی، برنامه ریزی درسی، رسیدگی به امور اساتید، پرداخت به موقع حق التدریس، رسیدگی به امور دانشجویان، سرعت در صدور مدارک فارغ التحصیلی، قسط بندی شهریه، اجرای برنامه های فرهنگی و برگزاری کلاس ها در بعد از ظهرها از جمله نقاط قوت این مرکز است. 
وی افزود: تاکنون به تناسب نیازهای آموزشی 120 استاد با ما همکاری داشته اند و در ترم جاری نیز 49 استاد مشغول فعالیت در این مرکز هستند. 
مدیر مرکز جامع علمی کابردی هلال احمر استان قزوین گفت: مرکز جامع علمی کاربردی هلال احمر استان در سال جاری از لحاظ برگزاری برنامه های فرهنگی در بین مراکز جامع علمی کاربردی استان رتبه سوم را کسب کرد. 
رسولی افزود: در شرایطی که بسیاری از صندلی های دانشگاه های کشور حتی دانشگاه های دولتی خالی از دانشجو مانده اند رشته های تخصصی این مرکز ظرفیت خوبی است تا علاقه مندان بتوانند با توجه به هزینه های پایین شهریه و حتی قسط بندی آن در این مرکز تحصیل کنند. 
مدیر مرکز جامع علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: افزایش مراکز علمی کاربردی و غیر انتفاعی، بدون کنکور بودن دانشگاه آزاد و عدم جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی برای اشتغال به کار از جمله مواردی است که دانشگاه ها را تهدید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار