مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با صدور رای برای سه هزار و ۱۴۶ پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی در قزوین، تعداد ۸۸۵ رای تخریب بناهای غیرمجاز صادر و ۲۰۶ مورد اجرا شده است/پس از 32 سال، پیکر شهیدان سلطانعلی علوی و مهدی طیبی، در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام، شناسایی شد/واژگونی پژو 206 در آزادراه قزوین - کرج/200 کیلومتر راه روستایی در استان قزوین نیازمند آسفالت است/
کد خبر: ۱۲۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 03 November 2015
206  فقره رای تخریب بناهای غیرمجاز در قزوین اجرا شد
مدیرامور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با صدور رای برای سه هزار و ۱۴۶ پرونده تغییر کاربری اراضی کشاورزی در قزوین، تعداد ۸۸۵ رای تخریب بناهای غیرمجاز صادر و ۲۰۶ مورد اجرا شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی دوشنبه شب در جلسه پیشگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و اجرای احکام قضایی که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: تعدادکل آرایی که از سال ۷۴ تاکنون در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر شده سه هزار و ۱۴۶ فقره بوده است.

۶۷۹ مورد حکم تخریب در استان اجرا نشده است

افلاطونی بیان کرد: تعداد پرونده های جاری در دادگاه ۷۴۷ فقره بوده که آرای محکوم به جزای نقدی بدون قلع و قمع یک هزار و ۲۹۵ فقره، آرای تبرئه شده ۹۶۶ مورد، تعداد آرایی که به قلع و قمع منجر شده ۸۸۵ مورد، آرای اجرا شده ۲۰۶ مورد و اجرا نشده نیز ۶۷۹ مورد بوده است.

وی بیان کرد: مهمترین دلیل اجرا نشدن احکام قضایی در خصوص پرونده های ساخت وساز غیرمجاز مربوط به گذشته است اما نداشتن تجهیزات و ماشین الات سنگین مانند لودر، بیل مکانیکی و سایر امکانات و نبود هماهنگی و تعامل مناسب بین دستگاه های اجرایی نیز کار اجرای احکام را با مشکل جدی روبرو کرده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: در حوزه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تنها جهاد کشاورزی متولی کار نیست بلکه شهرداری ها براساس ماده ۱۰۰ در خارج از محدوده، بخشداری ها در داخل محدوده بر اساس ماده ۹۹، و سایر دستگاه ها تکلیف قانونی دارند تا با همکاری در این زمینه اقدام کنند اما در این زمینه شکایت قانونی از سوی دستگاه های مرتبط ارائه نشده است.

سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش های مردمی

افلاطونی تصریح کرد: سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش های مردمی درخصوص تجاوز به اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده ها تعیین شده که از مردم انتظار داریم در صیانت از اراضی ملی و بیت المال با مسئولان همکاری کنند.

ابراهیمی پاک: بسیاری از احکام مربوط به ۳۰ سال قبل است

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی اظهارداشت: بسیاری از احکام اجرا نشده مربوط به ۳۰ سال قبل است و عزم جدی داریم با کارهای غیرقانونی مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی مناسب و در صورت تامین ماشین آلات مورد نیاز می توانیم روزانه پنج حکم قلع و قمع و نخریب ساخت و سازهای غیرقانونی را اجرا کنیم.

ابراهیمی پاک یادآورشد: در سال جاری ۵۰۰ مورد ساخت وساز غیرقانونی در اراضی کشاورزی استان شناسایی شده که اقدامات لازم برای تشکیل پرونده و برخورد قضایی در دست اجراست.
***
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:
پیکر دو شهید قزوینی پس از 32 سال شناسایی شد


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: پس از 32 سال، پیکر شهیدان سلطانعلی علوی و مهدی طیبی، در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام، شناسایی شده و طی این هفته تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق‌پور اظهار داشت: پس از 32 سال، پیکر شهیدان سلطانعلی علوی و مهدی طیبی، در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام، شناسایی شده و طی این هفته تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

وی افزود: شهید سلطانعلی علوی، پنجم آذر 1335، در روستای پیریوسفیان از توابع شهر قزوین به دنیا آمد، تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، سال 1356 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: شهید علوی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند 1362، با سمت فرمانده گروهان در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد.

حقایق‌پور تصریح کرد: شهید مهدی طیبی نیز دوازدهم فروردین 1340، در روستای اسفرورین از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد و تا چهارم ابتدایی درس خواند و از سوی بسیج در جبهه حضور پیدا کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: شهید طیبی نیز هفتم اسفند 1362، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و پیکرش تا امسال در منطقه برجا ماند.

وی با اشاره به شناسایی پیکر این شهیدان گرانقدر، گفت: در جریان تفحص کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر این شهیدان پس از 32 سال، در جزیره مجنون تفحص و شناسایی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: پیکر پاک شهید سلطانعلی علوی و مهدی طیبی در این هفته به استان قزوین منتقل و پس از مراسم استقبال و تشییع بر روی دستان مردم شهید پرور قزوین به خاک سپرده می‌شود.
***
رئیس پلیس‌راه استان قزوین خبر داد
واژگونی پژو 206 در آزادراه قزوین - کرج
رئیس پلیس‌راه استان قزوین از واژگونی پژو 206 در محور قزوین ـ کرج در روز گذشته خبر داد.
بهرام زینلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تصادفات روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان قزوین گفت: صبح روز گذشته در محور آزادراه قزوین ـ کرج یک خودروی پژو 206 در این مسیر واژگون شد.

وی افزود: طی چند روز گذشته ورود سامانه بارشی در استان قزوین و لغزنده شدن جاده‌ها در مسیر آزادراه قزوین ـ کرج با بی‌توجهی راننده پژو و عدم رعایت سرعت مجاز منجر به واژگونی این خودرو شد.

رئیس پلیس‌راه استان قزوین تصریح کرد: در روز گذشته در محور مواصلاتی آزادراه قزوین ـ کرج بعد از عوارضی سابق یک دستگاه خودرو پراید با عابر پیاده تصادف کرد.

زینلی اضافه کرد: در این حادثه عابر پیاده با بی‌احتیاطی وارد کناره پل روگذر محور آزادراه قزوین ـ کرج شد که با نظریه کارشناسان پلیس ‌راه استان قزوین عابر مقصر شناخته شد.

وی افزود: تصادف در این محور مواصلاتی منجر به مجروح شدن عابر پیاده شد که با همکاری اورژانس جاده‌ای این مجروح به یکی از بیمارستان‌های استان قزوین منتقل شد.

رئیس پلیس‌راه استان قزوین تصریح کرد: در محور مواصلاتی آزادراه قزوین ـ زنجان نیز یک تصادف روی داد که منجر به مجروح شدن سه نفر شد.

زینلی با بیان اینکه در تصادفات محور قزوین ـ زنجان لغزنده بودن جاده و رعایت نکردن فاصله طولی منجر به تصادف شد، افزود: در این تصادف که روز گذشته رخ داد بی‌توجهی راننده پژو 405 به دلیل نداشتن سرعت مطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی منجر به برخورد دو خودروی سمند و پیکان با یکدیگر در محور آزادراه قزوین ـ زنجان شد.

وی اضافه کرد: تصادف سه خودرو از عقب به جلو بود و سه مجروح در پی داشت.

رئیس پلیس‌راه استان قزوین در خصوص ترافیک محورهای مواصلاتی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام محورهای ارتباطی استان قزوین ترافیک حالت عادی خود را دنبال می‌کند و مورد خاصی وجود ندارد.

زینلی به رانندگان درباره لغزنده بودن جاده در تمام مسیرهای استان قزوین با توجه به بارش باران و برف در روز گذشته هشدار داد و گفت: رانندگان باید در محورهای ارتباطی استان با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی به روند تردد عادی در مسیرها کمک کنند.
***
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار

200 کیلومتر راه روستایی در استان قزوین نیازمند آسفالت است
قزوین-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: نزدیک به 200 کیلومتر راه روستایی در استان نیازمند آسفالت است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی روز در نشست بررسی مسایل و مشکلات روستاهای استان قزوین افزود: بهسازی راه ها از جمله برنامه هایی است در دولت یازدهم به طور جدی در دست پیگیری و اقدام است. 

این مسوول اظهارکرد: تمامی روستا های بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی هستند و اجرای هرگونه برنامه و اقدام در جهت خدمات رسانی به روستاها باید منطبق با این طرح باشد.

حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد جمعیت روستاهای استان از نعمت گاز بهره مند هستند، ادامه داد: براساس چشم انداز و تا افق برنامه 1400 به 90 درصد از روستاهای استان گازرسانی خواهد شد. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد مقاومتی در روستاها، اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی از موضوعات کلیدی در زمینه ارتقای سطح معیشت و اقتصاد مردم است که بستر اصلی آن در روستاها وجود دارد.

حبیبی با اشاره به تهیه و تدوین سند توسعه روستاهای استان قزوین گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز 20 روستا علاوه بر 13 برنامه پیش بینی شده انتخاب شده اند تا ظرفیت های آنها شناسایی و فعال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بر برنامه ریزی برای جذب گردشگر در روستاها تاکید کرد و گفت: گردشگری به عنوان یگی از بسترها و ظرفیت های تقویت اقتصاد روستایی است که می تواند به تحول اقتصادی روستاها منجر شود.

استان قزوین دارای 842 روستا است که از میان آنها 529 روستا دارای دهیاری هستند.

***
مانور پدافند غیرعامل دانش آموزی ناحیه امام صادق(ع)

مانور پدافند غیرعامل دانش آموزی ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان آبیک علی ملکان مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی وشهادت حسین فهمیده عنوان کرد: ایام سال مملو است از رشادت های ملت بزرگ ایران در پاسداری از انقلاب اسلامی وحراست از این دستاورد عظیم حضرت امام راحل، بدیهی است که مبنای این رشادت ها مبارزه با استکبار جهانی وبه خصوص امریکای جنایت کار است.

مسئول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) شهرستان آبیک  افزود:این هفته نیز از خون ملت ایران در مبارزه با استکبار گلگون است که سهم دانش آموزان چشمگیر تر می باشد، چرا که با شهادت شهید فهمیده شروع و تا تسخیر لانه ی جاسوسی ادامه میابد.

وی ادامه داد: صبح امروز پدافند غیرعامل دانش آموزی و اقدامات ایمنی وامدادی در مواقع بروز حوادث طبیعی همچون زلزله ویا آتش سوزی با حضور مسئولین شهری در دبیرستان حضرت امام خمینی(ره) انجام شد.

ملکان افزود:در این مانور آموزش ها وتدریس دروس امداد رسانی و خود امدادی برای دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است که جز اولویت ها محسوب می شود ودر این صورت است که می توانیم در حوادث طبیعی تلفات جانی ومالی را به حداقل ممکن برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار