اتوبوس درجه 3 یا همان اتوبوس های 302 مسیر قزوین تهران اگرچه از کیفیت و امنیت خاصی برخوردار نبودند اما در بسیاری از موارد به دلیل تفاوت قابل توجه کرایه ای مورد استقبال مردم بود اما چندیست که استفاده از این اتوبوس ها در مسیر قزوین تهران ممنوع شده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 27 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین، چندی قبل تابناک استان قزوین در گزارشی از نارضایی مردم از حذف اتوبوس های درجه 3 از مسیر قزوین تهران خبر داد . در این گزارش برخی از مردم از نبود امکان انتخاب در انواع اتوبوس های درجه 1 و 2با قیمت های متفاوت گفتند. 
مسعود توفیق روابط عمومی سازمان پایانه های استان قزوین حذف این اتوبوس ها را در جهت رفاه حال مسافرین و افزایش امنیت در سفر دانست بیان کرد: ورود اتوبوس های 302 به تهران ممنوع است.
وی افزود: در حال حاضر به این نوع از اتوبوس در پایانه های تهران سرویس دهی نمی شود و به همین دلیل است که استفاده از این نوع اتوبوس در مسیر های برون شهری نظیر قزوین تهران ممنوع شده است.
توفیق  میگوید: در حال حاضر اتوبوس های این مسیر در دو درجه 1 و 2 با قیمت های 7 و 5 هزار تومان به مردم سرویس دهی دارند. و با این تغییرات انجام شده میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی پایانه های قزوین به 11 سال رسیده است.
توفیق هم چنین مسافرت های بین قزوین و تهران را بیش از 51 درصد از کل مسافرت ها از پایانه های قزوین اعلام کرد و گفت: در 4 ماه نخست امسال 916 هزار مسافر در 74 هزار سفر از پایانه های قزوین جا به جا شده اند.
روابط عمومی سازمان پایانه های استان قزوین تاکید کرد: بیش از 2/7 درصد از سفرها از قزوین به گیلان، 2/3 به زنجان و 8/2 درصد به قم صورت میگیرد.
توفیق بیان کرد: نزدیک به 27 درصد از مسافرت های استان قزوین درون شهری است.
وی تصریح داشت: 61 درصد از مسافرت ها در قزوین از طریق اتوبوس، 15 درصد با مینی بوس و 24 درصد با سواری انجام می پذیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار