عاشوا و پیام های آن اگر چه چند هزار سالی است که ذهن بشریت به خصوص تشیع را در گیر خودکرده و حتی پیام هایی که از آن به گوش می رسد سال هاست با انواع و اقسام مختلف از مراسمات و عزاداری ها در هم آمیخته است اما در همه دوران ها عده ای افراطی فرهنگ های نادرست و غلطی را وارد مراسمات آن کرده اند.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴ 20 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین، قمه زنی اما یکی از این فرهنگ غلط و خرافات است  که چندین سال است جای خود را در بین برخی از مراسمات عزاداری باز کرده است و به خصوص درکشورهای عربی بسیار مورد توجه واقع شده است، در ایران نیز این روش از عزاداری مورد توجه بود تا زمانی که با فرمان و فتوای صریح مراجع این کار حرام دانسته شد و مردم بعد از مدتی توانستند این نوع از عزاداری را از برنامه های خود حذف کنند.
به فتوای بسیاری از مراجع هر نوع عملی که در عزاداری به جسم انسان صدمه ای وارد کند دچار اشکال است که بعداز قمه زنی فرهنگ علم برداری است که بارها و بارها مشاهده شده به دلیل وزن بالای علم ها و حتی چشم و هم چشمی و ایجاد درگیری در بین هیات باز هم فرهنگ عاشورا با توجه به حواشی در ذهن ها کمرنگ شده است.
با وجود همه آسیب هایی که وجود دارد اما چند سالی است به همت سازمان انتقال خون چند سالی است که مردم قزوین نذورات خون را جایگزین زیبایی برای فرهنگ های نادرست در خصوص عزاداری قرار داده اند.
افرادی که نذر دارند تا با اهدای خون خود برای نجات بیماران هم قدم با عاشورائیان کاری برای نجات بشریت انجام داده باشند.
از این رو مدیر کل پایگاه منطقه ای انتقال خون استان قزوین درگفت وگو با تابناک گفت: اداره کل انتقال خون استان قزوین در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت 8 صبح تا 12 شب و در تاکستان از 8 صبح تا 2 ونیم ظهر آماده خون گیری از عزاداران حسینی است.
محمدحسین برادراز اجرای طرح نذر خون در استان خبر داد و اظهارداشت: این طرح با رويكرد استفاده صحيح از ظرفيت فرهنگی مردم با شعار «نذر خون، تصميم آگاهانه، اهداء خون مسئولانه» به منظور اجرا در تمام ایام سال اجرا می‌شود.
وی افزود: نیاز به فرآورده‌های خونی همیشگی است و اختصاص به مکان و زمان خاصی ندارد، بنابراین این امر خداپسندانه باید در طول سال به صورت مستمر صورت گیرد تا بتوان به نیازها پاسخ داد.
وی بیان کرد: از نيكوكارانی که به دلایل مختلف نمی توانند خون خود را اهداء کنند، انتظار می ‌رود كمک‌های نقدی خود را برای تأمين بخشی از هزينه‌های استحصال خون به شماره حساب ۲۳۴۲۳۲۱۰۸۳ جام بانک ملت واريز كنند.
مدیر کل پایگاه منطقه ای انتقال خون استان قزوین هم چنین اعلام کرد: بر اساس آمارها از هر 3 نفر 1 فرد در طول عمر خود احتیاج به خون پیدا می کند و به این معنا اهدای خون امروز شما سرمایه ای برای دریافت خون در آینده برای شما ایجاد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار