تاکستانی ها همچنان چشم انتظار راه اندازی بیمارستان شفا:
بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان به عنوان تنها بیمارستان شهرستان و بخش های تابعه آیا ظرفیت پذیرش و مراجعات بیماران را دارد؟ آیا این بیمارستان پاسخگوی نیاز شهروندان در این شهرستان به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان را دارد؟
کد خبر: ۱۱۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 13 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین، بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان تاکستان که تا کنون با وعده های زیادی برای راه اندازی و بهره برداری روبرو بوده در حال حاضر تنها بیمارستان شهرستان یعنی همان تامین اجتماعی که بار سنگین درمان شهرستان را به دوش می کشد و شهروندانی که همچنان چشم انتظار راه اندازی این مرکز بهداشتی و خدماتی هستند

بیمارستان شفا تاکستان از پروژه های مهرماندگار دولت دهم بود که با زیربنایی به وسعت 7750 مترمربع و 1200 مترمربع الحاقی از زمین شبکه بهداشت و درمان تاکستان و برای بخش های دیالیز و سی تی اسکن در چهار طبقه کار خود را آغاز کرد

جعفر علیزاده معاون وزیر مسکن راه و شهرسازی طی بازدید از بیمارستان شفا می گوید: همانگونه که پیش تر گفته شده است  بهمن ماه سال جاری این بیمارستان 96 تختخوابی آماده تحویل به حوزه سلامت می باشد که پس از انجام مراحل اداری بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که نواقص کار، تا زمان تحویل موقت، رفع می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه اظهار می کند: نواقص ساختمانی بیمارستان توسط کارشناسان دانشگاه، استخراج شده و بنا می باشد تا در طول زمان تحویل موقت رفع شود.

بهداشت و سلامت نبض یک جامعه شهری است که سبب جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها شده و شهروندان در دنیای پیشرفت و توسعه یافته امروز با رعایت اصول سلامت می توانند به سیر تعالی خود ادامه دهند چنانچه با گسترش فناوری بر گستره سلامت نیز افزوده شده است و این عامل امروز دغدغه جدی و بسیار مهم در مسیر توسعه قرار دارد.

سلامت و بهداشت جدای از اینکه نیازی جدی برای یک خانواده است در حوزه‌های کلان نیز جزو راهبردهایی است که سالیانه برای آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت می‌گیرد.

ابتلا به بیماری و شیوع بسیاری از آسیب‌های جسمانی متأسفانه امروز با گسترش فناوری‌ها افزایش یافته است و حتی میزان ابتلای شهروندان به بیماری در یک محیط شهری از میزان نفوذ و شیوع یک ناقل بیماری در محیط بسته و محدودی مانند روستا وسیع تر می تواند باشد.

بهره گیری از روش های نوین درمان و توسعه سلامت یکی از اصلی ترین موارد مورد بحث جامعه است و بنابراین امر پزشکان با تجهیز خود به علوم و فنون جدید در راستای سلامت می توانند پیشرو باشند.

رونق بخش‌های مرتبط با سلامت و احیای بهداشت فردی از راه هایی است که امروز برنامه ریزان کلان برای دست یابی به جامعه ای پویا و رونق یافته از ان استفاده می کنند.

استان قزوین با دارا بودن شاخصه هایی مختلف از سلامت در طول ۲ دهه گذشته سیر تحول و صعود به جایگاه‌های رونق‌ یافته‌تر از مقوله سلامت را فراهم کرده است.

شهرستان تاکستان نیز به تبع این سیاست برنامه های خود را برای توسعه امر سلامت دنبال کرده است.تاکستان با جمعیت بیش از ۸۵هزار نفری در میانه استان قزوین از بسترهای مناسب برای توسعه امر سلامت برخودار است و این مهم به خوبی نیز تاکنون مشحخص شده است.

هدایت پساب ها و فاضلاب‌های شهری و کمک به ساماندنی و بهداشت شهر توسط مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان تا به امروز مهم و مورد توجه بوده است.

گسترش امر واکسیناسیون و رونق ابزارهای سلامت در روستاها نیز به کمک روستائیان تاکستان در بخش های مرکزی، اسفرورین، ضیاآباد و خرمدشت آمده است و سطح پوشش سلامت شهرستان تاکستان سیر صعودی را دنبال کرده است که در این عرصه نقش دهیاران نیز بی تأثیر نبوده است.

شهرستان تاکستان امروز با عبور از موانع جدی حوزه سلامت سیر ترقی را آغاز کرده است و در ادامه این مسئله بهره برداری از واحدهای مجهیز سلامت و بهداشت در مجموعه شهرستان نیز نشان از اهمیت وافر تلاشگران این شهرستان در حوزه سلامت دارد که باید مورد توجه و انعکاس بیشتر قرار گیرد.

افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان تاکستانی نیز از بخش های سلامت و نحوه عملکرد تیم های پزشکی این شهرستان نیز رضایت بخش و قابل قبول بوده است که از این بابت باید از همت جهادی عرصه درمان و بهداشت شهرستان تقدیر و سپاسگذاری کرد، اما در این میان بهره مندی شهروندان تاکستانی از امکانات بهداشتی و بیمارستانی جزو حقوق شهروندی آنهاست که امیدواریم در آینده ای نزدیک بیمارستان شفاء به بهره برداری لازم برای شهروندان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار