معاون اجرایی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: ۹۱ مرغداری در استان به علت عرضه خارج از شبکه مرغ، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 30 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس قیمت نرخ مرغ در کرمانشاه چند نرخی شده، یک تعداد از کسبه مرغ را به قیمت ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت مصوب عرضه می‌کنند و بعضی دیگر از مغازه‌ها مرغ را ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان هم می‌فروشند.

نظارت بر این چگونگی چند نرخی شدن مرغ را از عزتی معاون اجرایی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه پیگیر شدیم.

وی ادامه داد: تأمین مرغ با سازمان تعزات حکومتی نیست، بلکه برعهده وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون اجرایی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به علل کمبود مرغ در استان، گفت: مرغداری‌ها در زمان تعیین شده مرغ را به کشتارگاه تحویل نمی‌دهند و به صورت خارج از شبکه عرضه می‌کنند در این راستا پرونده تخلف ۹۱ واحد مرغداری از سوی دامپزشکی استان به تعزیرات ارسال شده که در حال بررسی هستیم.

وی تصریح کرد: برخی از کسبه تعدادی از سهمیه مرغ‌های توزیع شده به قیمت مصوب را به صورت تکه‌تکه کردن مرغ در قالب ران و سینه با افزودنی‌هایی تا سه برابر قیمت مصوب می‌فروشند و گاها آن‌ها را بین رستوران‌ها با قیمت بالا توزیع می‌کنند که تخلف است.

عزتی خاطرنشان کرد: متأسفانه مرغ مورد نیاز رستوران‌ها از طریق دلالان تأمین می‌شود که سبب افزایش قیمت می‌شود.

وی خروج مرغ از استان را از دیگر دلایل کمبود مرغ در استان دانست و گفت: سازمان تعزیرات حکومتی به هیچ عنوان اقداماتی که از سوی مرغداری‌ها و کسبه که سبب تضییع حقوق‌ شهروندان شود و باعث عرضه مرغ به قیمت بالاتر از مصوب شود را نمی‌پذیرد و با اشد مجازات برخورد می‌کند.

عزتی خاطرنشان کرد: نظارت بر فروش مرغ در استان با همکاری بسیج اصناف سپاه نبی‌اکرم (ص) استان و دیگر مراجع ذی‌صلاح در حال انجام است و پرونده‌های از تخلف تشکیل شده است.

وی در خصوص برخورد تعزیرات حکومتی در این ایام نیز، گفت: بیش از 7 واحد صنفی مرغ فروش که با دستکاری ترازوها موجب تضییع حقوق شهروندان شده پلمب شده؛گاها تا ۲۰۰ گرم در هر کیلو کم‌فروشی داشتند.

عزتی در پایان از مردم خواست، هرگونه تخلف را یا با شماره تلفن ۱۲۴ و ۱۳۵ و یا حضوری به تعزیرات حکومتی اطلاع‌رسانی کنند و این اطمینان را داشته باشند که بررسی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار