با ما در این مقاله همراه شوید که می‌خواهیم با تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره آشنا شویم.
کد خبر: ۱۰۹۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 06 April 2023

ویژگی های هتل های یک ستاره چیست و چه تفاوتی با دو ستاره دارند؟

 

رتبه‌بندی هتل‌ها برپایه تعداد ستاره‌ها راهنمای خوبی برای گردشگران است تا بر اساس خدماتی که علاقمندند دریافت کنند انتخابی هوشمندانه داشته باشند. اما بد نیست بدانیم این رتبه‌بندی‌ها یک مبنا در سراسر دنیا ندارند و تعداد ستاره‌ها عموما براساس معیارهای متفاوتی داده می‌شود. با ما در این مقاله همراه شوید که می‌خواهیم با تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره آشنا شویم.

اگر شما قصد سفر دارید و دنبال هتل یک ستاره خوب مثل هتل سرو آزاد شیراز هستید، لازم است از امکانات هتل‌های یک ستاره آگاه باشید. اینگونه انتخابی آگاهانه خواهید داشت و از انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

ستاره‌های هتل

ستاره‌ها در عصر امروز ما نقش متمایز بودن و همینطور برتر بودن را می‌رسانند و این موضوع در رابطه با هتل‌ها هم صادق است. در کشورهای گوناگون دنیا ویژگی‌ برتر بودن و باکیفیت بودن یک هتل را تنها با ستاره‌ها نشان نمی‌دهند. دیده شده که از نشان تاج و الماس هم به جای ستاره جهت درجه‌بندی هتل‌ها استفاده می‌کنند. در کشور ما درجه‌بندی هتل‌ها بر اساس ستاره‌ها است. 

بر پایه خدمات و امکانات هتل ستاره‌هایی از یک تا پنج به آن تعلق می‌گیرد و اینگونه می‌توان تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره را توضیح داد. منظور از هتل‌های ستاره‌دار در این مقاله هتل‌هایی می‌باشند که از یک ستاره تا دو ستاره درجه‌بندی دارند و با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند مثل تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره. این تفاوت‌ها نشان‌دهنده‌ی تمایز میان هتل‌ها است.

حال اینکه این تمایزات برای چیست را در ادامه مقاله خواهیم گفت. ستاره گرفتن به عوامل متعددی نظیر امکانات پذیرایی، رفاهی و تفریحی در یک هتل، کیفیت و سطح خدمات، نیروی فعال انسانی، موقعیت مکانی و سایر موارد مهم دیگر بستگی دارد.

برای نمونه حتی نیروی انسانی مجرب و متخصص نیز می‌تواند بر درجه یک هتل اثرگذار باشد. بهتراست اینطور بیان کنیم هرچه هتل تعداد ستاره‌های بیشتری داشته باشد، باید در استخدام نیروی انسانی متخصص بیشتر دقت کرد یا پرسنل خود را برای دوره‌های ضمن خدمت به کلاس‌های آموزش خدمات هتلداری معرفی کند. این موضوع خود علت تفاوت ستاره‌های هتل‌هاست، مثل تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره.  

در یک هتل یک ستاره، یک کارمند در بخش رسپشن هتل (پذیرش) می‌تواند وظایف رزرواسیون را نیز انجام دهد، اما در یک هتل دو ستاره، کارمند رسپشن وظایفی متمایز دیگری را برعهده دارد که شامل دریافت واچر هتل از مهمان، انجام امور مربوط به پذیرش مهمان، اختصاص اتاق و … می‌شود و این از تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره است. کارمند رزرواسیون باید مهارت‌های مخصوص به خودش را بلد باشد.

از جهت دیگر درجه‌بندی هتل‌ها بر اساس ستاره بطورکلی یک امر بومی‌ است. به عبارتی یک هتل 5 ستاره در تهران احتمالا خدمات و امکانات متمایزی در مقایسه با یک هتل 5 ستاره در ونکوور ارائه می‌دهد. از این رو ستاره هتل به منزله ارائه خدمات و امکانات یکسان نیست.

بارها این جمله را شنیده‌ایم که مثلا هتل‌های 4 ستاره استانبول معادل هستند با هتل‌های 3 ستاره تهران. همچنین در بسیاری از موارد درجه‌بندی هتل‌ها در هر کشوری نسبت به کشور دیگر فرق دارد. این قضیه درباره هتل‌های زنجیره‌ای که ارائه‌دهنده خدماتی یکسان با درجه کیفی مشابه در سراسر جهان هستند صدق نمی‌کند.

تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره

تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره دغدغه مسافران بسیاری است. در اینجا می‌خواهیم بررسی کنیم که هر کدام از هتل‌های یک ستاره و دو ستاره چه امکاناتی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند تا با تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره آشنا شویم.

ویژگی های هتل های یک ستاره چیست و چه تفاوتی با دو ستاره دارند؟

امکانات هتل یک ستاره

شاید تعجب کنید اما ما هتل نیم ستاره نیز داریم. هتل نیم‌ ستاره از هتل‌هایی است که هیچ ستاره‌ای ندارد با این‌حال، پیشرفت‌هایی در ارائه‌ی خدمات و امکانات با کیفیت به مسافران و مهمانان داشته‌است. هتل‌های یک ستاره به هتل‌هایی می‌گویند که ویژگی آن‌ها در مقایسه با سایر هتل‌ها مثل دو ستاره کمتر است. تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره نیز به همین خاطر می‌باشد. هر چند آنچه دارند هم چیز کمی نیست. در ضمن هتل‌های یک ستاره در درجه‌ای بالاتر به هتل‌های یک ستاره‌ی ممتاز تغییر پیدا می‌کنند.

برخی از امکانات هتل‌های یک ستاره شامل موارد زیر می‌شود:

  • نظافت هرروزه اتاق‌ها
  • برخورداری از سرویس بهداشتی و حمام در هر اتاق
  • برخورداری یک عدد تلویزیون مجهز به کنترل‌ در هر اتاق
  • وجود صابون و شامپو در سرویس بهداشتی و همینطور حمام هر اتاق
  • برخورداری از میز و صندلی در هر اتاق
  • پذیرش در ورودی هتل صورت می‌پذیرد و سامانه پرداخت الکترونیکی و یک عدد دستگاه دورنگار وجود دارد.
  • برخورداری از محیطی جهت صرف ناهار در هتل که عموما هزینه‌ی جدا دارد
  • برخورداری از تلفن عمومی برای مسافران
  • وجود فضایی جهت صرف نوشیدنی در هتل

در هتل‌های یک ستاره‌ی ممتاز مثل هتل لیلی کاشان کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. نباید انتظار آن را داشت که خدمات و تجهیزاتی بیشتر از این موارد نصیبمان گردد. هتل یک ستاره‌ی ممتاز در موارد کیفی نظیر بکار بردن مصالح و مواد مرغوب است که تبدیل به هتل یک ستاره‌ی ممتاز شده است. در ضمن در تمام ویژگی‌های ذکر شده بالا، ایده‌آل یک هتل یک ستاره‌ی خوب در نظر گرفته شده است.

امکانات هتل دو ستاره

برای آنکه به تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره بپردازیم بهتر است با هتل دو ستاره نیز آشنا شویم. هتل دو ستاره در برخی از موارد و ویژگی‌ها در مقایسه با هتل یک ستاره بهتر است. احتمال دارد برخی از امکانات و خدمات در هتل دو ستاره بیشتر از امکانات و خدماتی که در هتل‌های یک ستاره ارائه می‌شود، باشد. ویژگی‌ها و مواردی که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم در رابطه با هتل دو ستاره و تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره، آن چیزی است که  معمول بوده و از نظر ما یک هتل دو ستاره باید آن را داشته باشد است.

بعضی از ویژگی‌های هتل‌های دو ستاره شامل موارد زیر است:

  • امکان میل کردن صبحانه در رستوران هتل
  • برخورداری از چراغ مطالعه یا آباژور در کنار هر تخت‌خواب
  • برخورداری از سرویس بهداشتی و حمام با داشتن ژل شستشوی بدن، مسواک و خمیر دندان هتلی و شامپو و صابون در آن
  • برخورداری از سه حوله برای هر مسافر و ارائه آن
  • داشتن کمد مخصوص برای لباس‌ها
  • امکان پذیرش کارت اعتباری در هتل

در کنار این ویژگی‌های ذکر شده، ویژگی‌های یک هتل دو ستاره‌ی ممتاز شامل خدمات و امکاناتی است که کمی بیشتر از خدمات و امکانات یک هتل دو ستاره‌ی معمولی می‌شود. به عبارتی آنچه در این نوع هتل مشخص است آن است که این خدمات و امکانات فراتر از یک هتل یک ستاره ممتاز و دو ستاره معولی بوده، و البته اندکی کمتر از یک هتل سه ستاره‌ی معمولی است.

ویژگی های هتل های یک ستاره چیست و چه تفاوتی با دو ستاره دارند؟

جمع‌بندی

امروزه سفر از اولویت‌های افراد است و بدون شک برای شما هم پیش آمده که بعد از اتمام سفر از امکانات هتل‌ها آنچنان راضی نبوده‌اید. ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که برای انتخاب آگاهانه هتل‌های یک ستاره نیاز است بدانید را بررسی کنیم. در ادامه به تفاوت هتل های یک ستاره با دو ستاره پرداختیم و تاحدودی با هتل‌های دو ستاره آشنا شدیم. امیدواریم در سفر‌های‌تان انتخابی هوشمندانه برای محل اقامتتان داشته باشید تا خاطره‌ای خوش به همراهتان باشد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار