وجود تعاونی های متعدد روستایی راه حلی مناسب برای جلوگیری از جولان واسطه ها و دلالان محصولات و تولیدات کشاورزی است.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 10 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام،مدیر کل تعاون روستایی ایلام گفت: تشکل های تعاونی روستایی با خرید مستقیم محصولات و فراوده های کشاورزی از کشاورزان با قیمت تعیین شده مناسب که برای مصرف کننده کم و برای کشاورز به صرفه باشد، دست دلالان و واسطه ها را کوتاه می کنند.

تیمور ناصری با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی در بین جامعه روستایی افزود: روستاییان با توجه به خودکفایی در تولید و زندگی اقتصاد محور خود کفا، نمونه بارز اقتصاد مقاومتی هستند و به خوبی شعار اقتصاد مقاومتی را عینیت بخشیده اند.

وی در ادامه یادآور شد: مشکل اصلی کشاورزان در مقطع کنونی مشکل آب و کمبود منابع آبی است که کشاروزان و تولید کنندگان روستایی با استفاده از روش های نوین آبیاری سعی در برطرف کردن یا کاهش معضل کمبود آب را دارند.

ناصری گفت: در مقطع کنونی با توجه به این مشکل یکی از راهکارها و برنامه های ترویجی کاهش کشت و تولید محصولات آبرغیر ضروری در بین کشاورزان و محدود کردن دامنه تولید محصولات نیازمند آبیاری زیاد است.

وی مقوله ترویج و آموزش کشاورزان در خصوص صرفه جویی در مصرف آب، کشت محصولاتی که نیاز چندانی به آب ندارند، استفاده از سیستم های نوین آبیاری را از مهمترین مولفه های اقتصاد مقاومتی در بین جامعه کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی بر شمرد که باید توسط این افراد رعایت شود. / ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار