رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای داوطلبان کنکوری اهل خوی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده وزارت نفت، ایمیدرو، صنایع مس، ستاد اجرایی و بنیاد برکت در کنار خیران برای بازسازی و نوسازی مدارس وارد عمل شده‌اند
کد خبر: ۱۰۹۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶ 05 February 2023

به گزارش تابناک تبریز، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به بازدید مشترک خود و وزیر آموزش و پرورش از مناطق زلزله‌زده خوی، اظهار کرد: این بازدید به دعوت بنده از مناطق زلزله‌زده صورت گرفت و  وزیر آموزش و پرورش روز شنبه به تبریز پس از آن به صورت مستقیم به خوی سفر داشت و از مدارس تخریب شده بازدید به عمل آوردیم.

مدارس محل اسکان زلزله‌زدگان

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مدارس خوی، محل اسکان افراد آسیب‌دیده و زلزله‌زده است، افزود: در این بازدید همچنین به مشکلات معلمان و دانش‌آموزان مورد پیگیری قرار گرفت.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مردم خوی در دی‌ماه یعنی روز قبل و در روز کنکور، زلزله را تجربه کردند و از انسجام فکری برای شرکت در کنکور برخوردار نبودند، طی نامه‎‌‌ای از وزیر علوم درخواست کردم که امتیازات ویژه برای داوطلبان کنکوری خوی در نظر گرفته شود.

منادی سفیدان تصریح کرد: بر همین مبنا وزیر علوم نیز موافقت رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را اخذ کرد و تا امتیازات ویژه کنکوری برای دانش‌آموزان کنکوری در خوی در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای سفر با وزیر آموزش و پرورش این بود که مقرر شد تعداد ۲۰ چادر به منظور برپایی کلاس درس به زلزله‌زدگان خوی اهدا شود.

هماهنگی با نهادها خیران برای ساخت مدرسه

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزارت نفت، ایمیدرو، صنایع مس، ستاد اجرایی و بنیاد برکت، هریک از این دستگاه‌ها قول‌هایی برای ساخت مدارس در مناطق زلزله‌زده داشتند.

وی متذکر شد: افزون بر این مقرر شد، با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی از کانکس‌ها برای اسکان موقت در اختیار مردم زلزه‌زده خوی قرار گیرد. همچنین هر یک از خیران تقبل کردند که حداقل ۱۰ مدرسه از شهرستان خوی را بازسازی یا نوسازی کنند.

منادی سفیدان اضافه کرد: همچنین قرار شد یکی از خیران عزیز لوله‌کشی خانه‌‎های روستای تخریب شده را تقبل کند و مواد غذایی از جمله برنج را در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهند.

آموزش نباید در مناطق زلزله‌زده متوقف نشود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: هدف ما این بود که آموزش در مناطق زلزله خوی متوقف نشود و با ایجاد کانکس و چادر، تا بازسازی کامل مدارس آموزش برپا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار