فرماندار شهرستان آبیک از اجرای طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا در شهر خاکعلی این شهرستان به عنوان نخستین شهر استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ 03 January 2023

حامد فتوحی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک با اعلام این خبر اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن باید هر 10 سال یک بار اجرا شود که چند سال بود پنج سال شده بود اما به دلیل هزینه‌های بسیار زیاد، دولت تصمیم گرفت که طبق همان روال ۱۰ ساله نسبت به اجرای این سرشماری اقدام کند که با توجه به انجام آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ فرایند سرشماری نفوس و مسکن، اجرای این سرشماری در سال ۱۴۰۵ تغییر کرده و دولت تصمیم گرفته در چند شهر کشور طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا را به اجرا درآورد که در استان قزوین، شهر خاکعلی شهرستان آبیک به عنوان نخستین شهر در استان قزوین انتخاب شده است.

وی افزود: اولین گام اجرای طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن ثبتی مبنا این است که نامگذاری معابر و پلاک گذاری مکان های مختلف باید اجرایی شود که در شهر خاکعلی حدود ۳۰۰۰ کدپستی باید انجام شود یعنی در پلاک، بارکدی که همان کدپستی است نصب می شود و پس از نصب که تا چند روز آینده همه پلاکهای شهر خاکعلی نصب می شود خانوارها باید در سامانه ای که اطلاع رسانی خواهد شد اطلاعات خود را وارد کنند.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: طی هفته گذشته تمام معابر شهر خاکعلی نامگذاری شده و سفارش پلاکها انجام شده و ظرف مدت چند روز آینده تمام پلاکها ثبت می شود و برای اجرای طرح آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن (هوشمند سازی پلاک های ثبتی منازل و امکان عمومی و تجاری) چند شیوه اطلاع رسانی و تبلیغات درنظر گرفته شده که متعاقبا اعلام می شود.

فتوحی اضافه کرد: در واقع افراد خدمات را بر اساس کد یکتا که کد پستی است، دریافت می کنند و خدمات به آنان ارائه می شود و سطح خدمات عمومی و اجتماعی افراد با اعلام نشانی و کدپستی ارتقا می یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم ارائه خدمات الکترونیک به مردم و اجرای نظام خدمات الکترونیکی در کشور است که می تواند در توزیع عادلانه خدمات به مردم کمک شایانی کند که برای اجرای صحیح و موفق طرح  آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن در این شهرستان از تمام ظرفیت های شهرستان آبیک استفاده خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار