رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم قرارداد مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با شرکت فولاد غرب آسیا را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴ 08 December 2022

به گزارش تابناک قم، محمد رستمی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم که به مناسبت هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برپاشده است، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مرکز علمی کاربردی به دنبال تحقق آن است، موضوع ارتباط با صنعت است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما رفع مسائلی است که صنعت با آن ارتباط دارد، مطرح کرد: در این راستا در حوزه تأمین نیروی انسانی با مجموعه فولاد غرب آسیا به‌عنوان یک شرکت تخصصی مادر در حوزه صنعت، تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی ماهر یکی از مشکلات اصلی در حوزه صنعت است، عنوان کرد: امروز دانشگاه‌ها به سمت مدارج بالاتر مانند لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا حرکت کرده‌اند، اما مسئله‌ای که ما با آن مواجه هستیم کمبود نیروی تکنسین ماهر که با مدرک کاردانی بتواند کاری را به‌صورت ماهرانه یاد گرفته است را در صنعت پیاده‌سازی کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بعدهای اصلی این تفاهم‌نامه تأمین نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: این موضوع در قالب رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و تک پودمان‌های تخصصی تعریف می‌شود.

رستمی با بیان اینکه حوزه پژوهش نیز از دیگر بحث‌های این تفاهم‌نامه است، تصریح کرد: امضای این تفاهم‌نامه در هفته پژوهش به دلیل این بود که شرکت فولاد غرب آسیا توانست در این نمایشگاه با ظرفیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی آشنایی لازم را پیدا کند.

وی اضافه کرد: با اعتمادی که مجموعه صنعت به حوزه دانشگاه داشت و ظرفیت‌هایی که جهاد دانشگاهی و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارائه کردند، این تفاهم‌نامه امضا شد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه نوآوری در صنعت فولاد از دیگر ابعاد این تفاهم‌نامه هستند، یادآور شد: مرکز علمی کاربردی می‌تواند در حوزه طراحی و بسته‌بندی ورود کرده و موضوع نوآوری حوزه فولاد را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه این آمادگی در مجموعه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی وجود دارد، ابراز کرد: در حوزه صنایع دیگر مخصوصاً زیرمجموعه‌های فولاد امکان عقد تفاهم‌نامه‌های متعدد وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار