مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بر اساس سند توسعه استان کرمانشاه، تاکنون از ۴۶ هزار فرصت شغلی تعهد شده امسال در استان کرمانشاه، برای بیش از ۳۲ هزار نفر شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 08 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مختار احمدی» در حاشیه بازدید از ساختمان اداری اداره کار و رفاه اجتماعی سرپل ذهاب افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه از تابستان امسال ۱۳.۶ درصد اعلام شده که نسبت به تابستان سال گذشته چهار دهم درصد نرخ بیکاری استان کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: تیم‌ اقتصادی با محوریت استانداری، سازمان مدیریت، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دستگاه های اجرایی و بانک های عامل هماهنگ هستند و نرخ بیکاری نمودار شیب نزولی به خود گرفته و امید است به کمک بخش خصوصی و مردم بتوانیم اشتغال بهتر از گذشته رقم خورد.

براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت.

بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت: بازسازی ساختمان اداری کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرپل ذهاب با ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و زیربنای ۱۷۰ متر مربع، ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او ادامه داد: سه میلیارد تومان از محل فروش اموال برای بازسازی ساختمان اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرپل ذهاب اختصاص یافته که با توجه به نیازمندی بودجه کافی و کسری اعتبار برای ادامه کار، از سوی معاونت عمرانی استانداری، مدیریت بحران استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری لازم‌ بعمل آمده، تا بتوانیم کسری اعتبار تجهیز و ساختمان تکمیل شود.

احمدی همچنین ادامه داد: سرپل ذهاب در وضعیت ثبت فرصت شغلی در سامانه رصد جزو شهرستان های پیشتاز استان کرمانشاه است.

فرماندار سرپل ذهاب نیز در حاشیه بازدید از کارگاه تولید تکنونرم افزار با حضور مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: این کارگاه زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم کرده است.

«صدر الله بابلی» افزود: در این‌ کارگاه که به همت کمیته امداد امام خمینی برای فراهم‌کردن اشتغال افراد مددجو و صندوق کارآفرینی استان با ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات، وسیله موتور جوش، سنگ‌فرز و دریل تولید می شود.

وی گفت: کمیته امداد امام (ره) برای هر نفر اشتغالزایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان برای توسعه و رونق بخشیدن به این کارگاه مساعدت دارد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار