ورود چغندرقند به چرخه محصولات غیرنیشکری صنعت نیشکر؛
چغندرقند یکی از چند محصول استراتژیک غیرنیشکری این صنعت است که مهرماه امسال برای اولین بار در 221 هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت نیشکر دهخدا کشت شده و فصل برداشت آن نیز اردیبهشت است.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 07 December 2022

شرکت توسعه نیشکر در کنار شیرین کردن کام مردم با تولید شکر، با توسعه محصولات «غیرنیشکری» گامی هدفمند و برنامه‌ریزی شده را برای تامین امنیت غذایی کشور برداشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، چغندرقند یکی از چند محصول استراتژیک غیرنیشکری این صنعت است که مهرماه امسال برای اولین بار در 221 هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت نیشکر دهخدا کشت شده و فصل برداشت آن نیز اردیبهشت است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی سه شنبه (15آذرماه) از این مزارع دیدن کرد و ضمن تاکید بر وضعیت مطلوب کشت‌ چغندرقند، سیاست این شرکت را حمایت از کشت‌های غیرنیشکری استراتژیک در راستای برنامه‌های راهبردی وزارت کشاورزی برشمرد.

بر اساس این گزارش، یکی از برنامه‌‌‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی تامین شکر مورد نیاز کشور از تولید داخلی چغندرقند و نیشکر است که خوزستان نقش نخست را در تامین این کالای اساسی دارد.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: کشت‌های غیرنیشکری مانند چغندرقند، گندم، کلزا و آفتابگردان در کنار کشتِ نیشکر، توسعه نیشکر را به شرکتی راهبردی در حوزه کشاورزی تبدیل کرده و کشت این محصولات در تناوب زراعی نیشکر، زمینه را برای کشت مطلوب نیشکر مهیا می‌کند.

به گفته او، در سال زراعی جاری تاکنون بیش از پنج هزار هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت‌های هشتگانه توسعه نیشکر به زیر کشت محصولات غیرنیشکری از جمله چغندرقند، کلزا، گندم و جو رفته است و روند کشت این محصولات ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه به تلاش برای تحقق شعار سال در صنعت نیشکر اشاره کرد و بیان داشت، این شرکت در جهت خودکفایی و رونق تولید از همه ظرفیت‌های موجود در کشت و صنعت‌ها  استفاده می‌کند.

در سال زراعی گذشته، بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی آیشی هشت کشت و صنعت زیر پوشش این شرکت در شمال و جنوب خوزستان، به کشت‌های غیرنیشکری اختصاص یافت.

پیش بینی می‌شود از سطح 221 هکتار اراضی زیر کشت چغندر کشت و صنعت نیشکر دهخدا، 15 تا 16 هزار تن چغندر برداشت شود.

 

DSC_0962
 
 
 
DSC_0961
 
 
 
DSC_1000
 
 
 
DSC_0976
 
 
 
DSC_0977
 
 
 
DSC_0978
 
 
 
DSC_0989
 
 
 
DSC_0998
 
 
 
DSC_0975
 
 
 
DSC_0976
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار