مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: دستگاه ایکس ری روند فعالیت‌ها در مرز‌ها را تسریع می‌بخشد و تعداد این دستگاه‌ها را با کمک بخش خصوصی و اعتبارات دولتی در مرز‌های استان افزایش می‌دهیم.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 07 December 2022

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر یک دستگاه ایکس ری در مرز پرویز خان نصب شده و قصد داریم تعداد این دستگاه‌ها را در مرز‌های استان افزایش دهیم اگر چه نصب دستگاه‌ها با توجه به کمبود اعتبارات گمرک ایران بر اساس اولویت مرز‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: نصب دستگاه منجر به تسریع در کار و زمان تشریفات گمرکی، همچنین کاهش تخلفات در مرز‌ها می‌شود، البته این دستگاه در مرز‌هایی که کالا به صورت حمل یکسره به آن طرف می‌رود یا مرز‌هایی که ترانزیت دارد بیشتر کمک می‌کند.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در بخش‌هایی که تخلیه و بارگیری در مرز خود انجام می‌شود از را ایکس ری استفاده نمی‌شود، کالا‌هایی که با کامیون به خاک عراق می‌رود و همچنین کالا‌های ترانزیتی و صادراتی با استفاده از دستگاه ایکس ری نظارت می‌شوند.

وی گفت: در مرز پرویز خان یک دستگاه ایکس ری دیگر اضافه شود و برای سومار و خسروی هم پیگیری‌ها انجام شد که با توجه به اعتبارات و با استفاده از توان بخش خصوصی شرایط مرز‌ها بررسی شود و در صورت به صرفه بودن در این امر مشارکت کنند.

رحمانی پور تاکید کرد: در صورت عدم تمایل بخش خصوصی در مشارکت این امر گمرک باید در بخش اعتبارات خود از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار