در گفتگوی مهدی روشنفکر با تابناک مطرح شد
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از کلید خوردن طرح سوال از عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 06 December 2022

روشنفکر




مهدی روشنفکر در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت : سوال از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلید خورده و برای بررسی تقدیم هیئت رئیسه شده و این هیئت سوال را جهت رسیدگی به کمسیون مربوطه باید ارجاع کند.

وی با اشاره به محور اصلی سوال خود از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: محور اصلی سوال از وزیر بهداشت استخدام‌های موردی و بدون ضابطه نورچشمی‌ها در مجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

مهدی روشنفکر رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مجلس خود را در کنار دولت می‌داند نه در مقابل و طرح سوال، تذکر و احیانا استیضاح با هدف کمک به دولت برای رفع مشکلات مردم و تحقق برنامه‌های دولت است.

به گزارش تابناک، شرح سوال نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرح ذیل است:

آقای وزیر مبنای استخدام‌های موردی در دانشگاه‌های علوم پزشکی چیست؟

علی رغم اینکه اینجانب و برخی دیگر از همکاران عزیزم در خانه ملت، مستمر ضرورت توجه به تبدیل وضعیت مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان را فریاد زده‌ایم، اما متاسفانه صرفا اقدام‌هایی در قالب به ظاهر قانون برای استخدام پیمانی نورچشمی‌ها بدون برگزاری آزمون توسط مسئولان وزارت بهداشت و روسای علوم پزشکی استان‌ها انجام می‌شود.

امروز برای جوانان و بویژه کادر بهداشت و درمان (نیرو‌های شرکتی، خدماتی و طرحی) جای سوال بوده است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر چه مبنایی اقدام به استخدام موردی نورچشمی‌ها می‌کند؟

جناب آقای وزیر اگر چنین اختیاری در آئین نامه اداری _ استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پیش بینی شده چرا بر خلاف اسناد بالادستی کشور در زمینه ضرورت رعایت عدالت در استخدام، اصلاح نکرده‌اید.

بسیاری از کادر بهداشت و درمان در زمان اوج بیماری کرونا در میدان مبارزه بودند، ولی هنوز در قالب‌های شرکتی، خدماتی و طرحی با حداقل حقوق و مزایا در حال ارائه خدمات بوده و هستند، اما از این اختیار قید شده در آئین نامه صرفا برای نورچشمی‌های وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده می‌شود و این یاران روز‌های سخت بهداشت و درمان یادی نمی‌کنید.

جناب آقای وزیر آیا می‌دانید با این بی عدالتی‌ها در استخدام، مردم را از دولت انقلابی که رئیس آن به عنوان علمدار مبارزه با فساد و تبعیض می‌شناسند، ناامید می‌کنید.

ضروری است لیست استخدام‌های موردی در قالب پیمانی و قراردادی از این بند، برای شفاف سازی و جلب اعتماد مردم اعلام شود و در یک کلام از مردم به خاطر این بی عدالتی عذرخواهی کنید.

جالب است استخدام‌های نورچشمی موردی بدون ضابطه به جای خدمت در مناطق محروم در مراکز شهری و مرکز استان‌ها فعالیت را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
خیلی هم خوب
منتهی دقیقا این رو باید از کسانی چون یزدان پناه و برفر هم پرسید؟
این را هم از ریاست فعلی پرسید چرا در دولت انقلابی هنوز کسانی در دانشگاه و بیمارستان مسئل هستن که شعار زن زندگی ازادی می دهند و کارشان برخورد با کسانی است که هم وظیفه شناس و هم طرفدار دولت فعلی و نظام هستن؟
بله جناب نماینده خودتون هم به این مردم باید پاسخگو باشید ولی از چه تریبونی و در چه محکمه ای نمی دانم فقط می دانم دو اسفندها نزدیک هست
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
کاش نماینده محترم شهرستان بویراحمپ به صورت انگشت شمار چهار عملکر د مثبت توسعه ،درمانی به جهت رفاه و اشتغال در شهرستان رو نام میبرد
و سوال مردم از ایشان پس از گذشت چند سال این هست که اقای نماینده محترم اقدامات موثر در راستای توسعه و استخدام چه بوده است
محمد
|
Netherlands
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
اتفاقا من هم موافقم که باید از یزدانپناه پرسید که این همه نیرو را چطور درقالب شرکتی استخدام کرد وهیچ سازمان نظارتی هم ورود نکرد!!!!!

شمابروید پیدا کنید که رییس جدید دانشگاه چند نفر و استخدام کرده واگر پیدا کردید !!!
سهمیه پنج درصد هر مجوز استخدامی هم آیین نامه اداری واستخدامی دانشگاههاست که فقط پزشک عمومی ومتخصص را شامل می شود.
اتفاقا رییس جدید دنبال یک نفر متخصص پزشکی هسته ایست که به زودی مرکز پزشکی هسته ای راه اندازی می شود.
واقعا نماینده بویراحمد نوبره

اگررایت میگین کامنت و حتما چاپ کنید
بیمارستان امام سجاد
|
France
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
جدیدآ دانشگاه را و صندلی آن را ارث پدری خود کرده اند و از اسم انقلاب دارند هر کاری دوست دارند انجام می دهند
و محل سلامت را به محل عقده گشایی تبدیل کرداند
بهتره هر چه زود تر جلوی این رفتار .........و دار دسته اش گرفته بشود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
دانشگاه جای سیاست نورچشمی عقده گشایی نیست جناب عین الهی واقای غلام نژاد شماها دانشگاه را به بی راهه برده اید دانشگاه جای تخصصی و درمانی است نه جای عقده گشایی و پارتی بازی به همین زودی دنده عقب خواهی رفت
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
دانشگاه جای سیاست نورچشمی عقده گشایی نیست جناب .......شماها دانشگاه را به بی راهه برده اید دانشگاه جای تخصصی و درمانی است نه جای عقده گشایی و پارتی بازی به همین زودی دنده عقب خواهی رفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار