رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از ممنوعیت تردد موتورسیکلت و دوچرخه سواران در زمان بارندگی و لغزندگی معابر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ 06 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ حمدلله رحمتی پور اظهار داشت: برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزنده بودن راه ها ممنوع است.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری کنند.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: در روزهای بارانی به دلیل لغزندگی‌ها معابر آمار تصادفات بیشتر و بسیاری از آنها سبب جرح و خسارات می شود.

وی افزود: اکنون تمام معابر شهری این استان لغزنده بوده و رانندگان ضمن رعایت جوانب احتیاط با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب حرکت کنند.

وی گفت : در این شرایط، سرعت خودرو می بایست کمتر از سرعت در شرایط عادی و جاده های خشک باشد و از گردش‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه را رعایت کنند.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کنند ضمن آنکه فشار باد لاستیک‌های خودروها را تنظیم نمایند.

وی گفت: در شرایط بارش دید رانندگان و عابران ضعیف تر از حالت عادی است و با توجه به لغزنده بودن سطح معابر، طول مسافت توقف نسبت به شرایط عادی بیشتر است که می طلبد رانندگان ضمن توجه کافی به جلو با احتیاط حرکت کنند.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: اکنون تیم های پلیس راهور به منظور تسهیل در عبور و مرور در معابر شهری استان البرز مستقر هستند.

اولین برف پاییزی از بامداد یکشنبه در مناطق مختلف استان البرز آغاز شده و همچنان دربرخی ساعات ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار