احترام به سرود ملی و پرچم جمهوری اسلامی ایران، نماد پذیرش و احترام به تمامیت ارضی کشوری به نام ایران اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ 05 December 2022
به گزارش «تابناک البرز» سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با اعلام این مطلب اظهار داشت: هنگامی که در بالاترین سطح برقراری ارتباط بین دو کشور، سرود ملی در مقابل روسای جمهور آن دو کشور خوانده می شود، نشانی از پذیرش تمامیت ارضی آن کشور از سوی کشور دیگر است.
وی ادامه داد: احترام به پرچم دو کشور هم، این اصل را در اذهان تداعی می کند و از این روست که کشورها، با نصب پرچم و پخش سرود ملی کشور دیگر، آن کشور را رسمی دانسته و به آن احترام می گذارند.
این مسئول تاکید کرد: متاسفانه در برخی از محافل رسمی و نیمه رسمی استان البرز دیده شده است که احترام به این دو نماد پذیرش تمامیت ارضی کشور، مورد توجه برخی از حاضرین قرار نمی گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تاکید کرد: چگونه است که عده ای از همه مواهب و موهبت های این نظام بهره مند شده و حتی خود را ایرانی می دانند اما به پرچم و سرود ملی این کشور بی احترامی می کنند؟
این مسئول اظهار داشت: نشستن در هنگام پخش سرود ملی و یا به اهتزار درآمدن پرچم، عدم پذیرش تمامیت ارضی ایران را نشان می دهد و لازم است که به صورت جدی مورد توجه و حتی برخورد قرار گیرد.
مدیرکل فرهگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تقویت اصول احترام به تمامیت ارضی یک کشور، ربطی به پذیرش یا عدم پذیرش یک دولت و حتی حاکمیت ندارد، بلکه توجه به مرزهای کشوری است که برای حفظ خون های بسیاری در طول تاریخ ریخته شده است.
جابری انصاری تاکید کرد: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان البرز می بایست در راستای تقویت این نمادهای مهم و حیاتی برای کشور بکوشند و با زبان هنر و فرهنگ به بیان پذیرش احترام به این نمادها توجه و تاکید نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار