بگفته کارشناس هواشناسی استان ، این سامانه بارشی از اواخر وقت فردا یکشنبه آغاز می شود و تا صبح پنجشنبه ۱۷ آذر ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳ 03 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ولی بهره مند با بیان اینکه شدت این سامانه بارشی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه است افزود: بارش باران، رگبار ، رعد و برق ، تگرگ ، بارش برف در ارتفاعات ، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و مه آلودگی در جاده‌های کوهستانی از ویژگیهای این سامانه بارشی است.

 

وی اضافه کرد: آب گرفتگی معابر عمومی ، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد، احتمال صاعقه و احتمال آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد شدید و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مهمترین خطرات این سامانه است.

 

بهره مند به مردم توصیه کرد از توقف درحاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند و همچنین از کشاورزان نیز خواست نسبت به پیشگیری از خسارت احتمالی کشت و زرع خود ، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه شهرستان لنده و امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۵.۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر یاسوج با کمینه دمای ۱.۸ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

 

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است و احتمال خسارت کلی و یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار