خطاب به استاندار ایلام ومعاونین ایشان ؛
حالا که یکسال از سکانداری بهرام نیا در استانداری ایلام می‌گذرد به‌همین مناسبت سوالاتی مطرح بوده که لازم است استاندار محترم و معاونین ایشان در راستای تبیین افکار عمومی که به "فرموده امام (ره ) مردم والی نعمت های مسئولین هستند" ، امید است که پاسخ داده شوند .
کد خبر: ۱۰۸۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 01 December 2022

 

 

تابناک ایلام، مجتبی قیطاسی :: دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران توسط هشتمین رئیس‌جمهور ایران، ابراهیم رئیسی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پیروز شد در روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ تشکیل شده‌ و تحلیف سید ابراهیم رئیسی در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰نیز برگزارگردید.

 اما تغییرات مدیریتی در استان ایلام، پس از گذشت حدود 4 ماه از عمر دولت رئیسی استارت خورد ،حسن بهرام‌نیا در 30 آبان 1400 از هیئت دولت به عنوان نماینده عالی دولت سیزدهم در استان ایلام رای اعتماد گرفت و در 8 آذر1400 با حضور وزیر کشور معارفه ایشان انجام و به عنوان استاندار ایلام معرفی گردید.

بهرام نیا با گذشت کمتر از یک ماه دست به تغییرات مدیریتی در استان زد که تغییر معاون سیاسی و امنیتی در پنجم دی ماه 1400 بود. طی آیینی شعبان حسنی به عنوان معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام معارفه و از زحمات الیاس فتاحی تقدیر شد و در ششم دی ماه یعنی یک رو بعد از انتصاب معاون سیاسی ، حسن بهرام نیا در حکمی آقای ناصر نجفی را به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام منصوب نمود .

و اما پس از گذشت حدود دو ماه از عمر مدیریتی استاندار ایلام، قرعه تغییرات به نام دو معاونت باقی مانده افتاد ، استاندار ایلام در دوم بهمن ماه 1400 طی حکمی شهریار عباسی را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و وسعید هُژَبری را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام منصوب کرد. 

  استاندار ایلام در نخستین نطق خود به عنوان استاندار جدید از ایجاد وحدت و یکدستگی در راستای توسعه همه جانبه استان سخن گفت و ابراز امیدوارم کرد که با همراهی و تعامل تمامی نخبگان ، فعالان سیاسی ، ایلات ، طوایف و بزرگان این استان ، ایلام را به جایگاهی که شایسته آن است، برساند.

بهرام نیا به‌ این نکته نیز اشاره داشت و گفت : بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان وامدار هیچ شخص، گروه و جناحی نیستم و اولویت اصلی بنده بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم است و انتصاب مدیران براساس شایسته سالاری و داشتن روحیه انقلابی و جهادی، فساد ستیزی، پاکدستی، و نظم وقت شناسی است. 

بهرام نیا با اعلام اینکه شناخت خوبی از ویژگی های این استان دارد گفت: امیدواریم در دوره مسوولیت بتوانم منشا خیر و برکت برای پیشرفت و استفاده بهینه از ظرفیت های استان را داشته باشد.

حالا که یکسال از سکانداری بهرام نیا در استانداری ایلام می‌گذرد به‌همین مناسبت سوالاتی مطرح بوده که لازم است استاندار محترم و معاونین ایشان در راستای تبیین افکار عمومی که به "فرموده امام (ره ) مردم والی نعمت های مسئولین هستند" ، امید است که پاسخ داده شوند .

جناب بهرام نیا استاندار محترم استان ایلام شمادر سخنرانی معارفه خود بیان داشتید که در انتخاب مدیران به پاک‌دستی وانقلابی‌گری توجه خواهم داشت آیا به غیر از این دو مولفه شایسته سالاری و توانمندی مدیران نیز مد نظر شما بود؟ اگر اینچنین بوده چرا اکثر مدیران جنابتان از رویاروی با رسانه ها و مردم واهمه دارند؟ آیا ترس از لکنت زبان در مقابل تریبیون ها را دارند یا اینکه چیزی در چنته برای رو کردند ندارند؟!

 آقای استاندار با توجه به فرموده مقام معظم رهبری و رئیس جمهور که بار ها بیان داشتند عملکرد نظام و دولت را در هر سطحی برای مردم اطلاع رسانی و تبیین کنید ،چرا باوجود اینکه خود حضرتعالی بهداسن موضوع اهتمام داشته اید اما به غیر از برگزاری یک نشست هم اندیشی از سوی معاون سیاسی، دیگر معاونین چهارگانه شما هیچ نشست خبری با اصحاب رسانه در کارنامه کاری خود در امر اطلاع رسانی دستاورد های دولت ندارند ؟

با توجه به اینکه معاونین شما ادارات و نهاد های زیادی در زیر مجموعه خود داشته اما حاضر به چالش کشیدن خود در مقابل سوالات رسانه ها نبوده، حال باید چه انتظاری از مدیران کل باید داشت که در مسیر توسعه استان قدم بردارند و به وظایف خود به درستی عمل نموده و درمقابل رسانه پاسخگو باشند، وقتی می‌بینند مدیران ارشد و بالا دستی خود اینچنین هستند. 

جناب بهرام نیا چرا مدیران کل استان را مجاب به امر پاسخگویی در مقابل رسانه ها که نماینده افکار عمومی هستند، نمی‌کنید تا از عملکرد نداشته یشان را برای مردم بگویند ؟ قطعا بخش عمده از عملکرد ضعیف و غیر قابل دفاع برخی از مدیران شما شاید همین نکته باشد؟! 

آقای استاندار شما در اولین روز حضور خود در سمت استانداری عنوان داشتید که "وامدار کسی نیستم " با توجه به شناختی از روند انتصاب شما داریم ،ماهم تایید می کنیم ،اما با توجه با سخنان چند روز گذشته شما درخصوص مداخلات بیرونی نظیر ستادهای انتخاباتی و دخالت عینی نمایندگان در انتصابات مدیران ،مسولیت انتصاب مدیران ناکارآمد متوجه کیست؟

جناب بهرام نیا همانگونه که استحضار دارید استان ايلام داراي معادن و منابع نفت و گاز بسيارفراواني است با توجه حضور شما در وزارت نفت و شناخت پتانسیل ها بفرمایید در یک سال گذشته چه اقداماتی از قبیل جذب و تخصیص اعتبار و سرمایه گذار در راستای توسعه این حوزه انجام گرفته است ؟کار پروژه های نفت و گاز و صنایع تبدیلی پتروشیمی به کجا رسید. 

جناب استاندار، ایلام دارای صنایع دستی متنوع و بسیاری است در صورت حمایت می‌توانند زمینه اشتغال هزاران جوان جویای کار فراهم سازد آیا آمار واقعی قابل قبولی در استفاده از این ظرفیت ها و میزان اشتغال در این حوزه را برای مردم وجود دارد؟ 

جناب بهرام نیا ارائه آمار ها و اعلام رتبه های رویایی و خارج از تصور در حوزه اشتغال و بیکاری استان در سطح کشور از کجا آمده اند ؟ آمار ها بر روی کاغذ تا واقعیت فاصله های کهکشانی دارند. 

آقای بهرام نیا با توجه به ثبت بیش از 205 اثر تاریخی ملی در استان چه اقداماتی برای جاذبه هاي گردشگری در ایلام انجام شده آیا امکانات رفاهی برای گردشگران احداث گردیده و یا زمینه حضور سرمایه گذار برای توسعه گردشگری در این استان مهیا شده است؟ 

جناب استاندار در عمر یکساله مدیریت شما چه بهره وری اقتصادی از پتانسیل مرز مهران و کشور عراق شده؟ رایزنی های شما با همتای خود در کشور عراق به کجا رسید ؟ 

حال سوالاتی از معاونین استاندار مطرح است که در ادامه به آنها می پردازیم. 

جناب حسنی با توجه اینکه در آستانه یکسالگی انتصاب شما در سمت معاون سیاسی استاندار ایلام هستیم جا دارد در ابتدا تشکری داشته باشیم برای  نشست هم اندیشی شما با اصحاب رسانه قبل از اربعین ،امیدواریم در آینده نزدیک عملکرد خود را برای مردم تبیین نمایید ؟ 

لطفا بفرمایید، چه اقداماتی در حوزه برنامه ریزی و توسعه ، نظارت و توانمندسازی سازمنهای مردم نهاد در استان صورت گرفته؟ 

بفرمایید اقدامات شما در زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکیل های سیاسی استان و نظارت بر فعالیت آنها چه بوده است؟ 

عملکرد مدیریتی خود را در نظارت بر رشد نشاط اجتماعی در استان بارویکرد توسعه ورزش همگانی و غنی سازی اوقات فراغت جامعه بلاخص جوانان بفرمایید؟ 

جناب حسنی برای تقویت و ارتقاء معیشت و رفاه مرزنشینان در شهرستان های مرزی استان چه اقداماتی صورت دادید؟

جناب عباسی معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار ایلام از عملکرد های جنابان چه خبر؟ شما از زمان تصدی این سمت تا کنون حاضر به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی برای بیان عملکرد خود نشدید بفرمایید :

هماهنگی و زمینه لازم جهت تشکیل چند نمایشگاه برون مرزی استان انجام دادید؟ 

آقای عباسی بسترسازی و هماهنگی با چند دستگاه های اجرایی به منظور استفاده از فرصت های سرمایه گذاری توسط کارآفرینان داخلی و فراهم نمودید؟ اگر نمودید در چه مرحله ای و کار آن به کجا رسید ؟  

 جناب معاون اقتصادی بفرمایید تا اکنون موفق به جذب یا زمینه حضور چند تجار و سرمایه گذار خارجی به ویژه از همسایه مرزی شدید؟ 

 به منظور رفع مشکلات موجود در حوزه مسایل ویژه اقتصادی استان چه اقداماتی انجام شده است ؟ 

جناب هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام شما جز معاونین تاثیرگذار در حوزه زیرساخت با ادارات و سازمان های متعدد در زیرمجموعه می باشید که عملکرد صحیح شما در حوزه نظارتی و هماهنگی در بهره وری هر چه بیشتر مدیران ذی ربط تاثیر بسازی دارد.

حال خارج از این مبحث که چرا شما در یکسال گذشته هیچ کنفرانس خبری با رسانه های جمعی استان نداشتید و شاید علت آن ترس از به چالش کشیده شدن عملکرد ها جنابان باشد اما باید پاسخگو وظایف محوله که در اختیار دارید بوده و باشید. 

جناب هژبری بفرمایید، در یکسال گذشته چند مشکل از پروژه‌های حوزه عمرانی و زیرساخت استان که باید در همین حوزه معاونت عمرانی شما رفع شود حل نمودید؟ 

عملکرد شما در رفع مشکلات پیمانکاران در تزریق و یا پرداخت معوقات آنها برای پیشبرد پروژه های عمرانی و زیرساختی استان چه بوده؟ چند جلسه هماهنگی با ادارات کل که شما وظیفه نظارتی بر آنها دارید جهت پیشبرد اهداف تعریف شده انجام و آیا نتیجه از جلسات و مصوبات نه بر رو کاغذی بلکه در واقعیت حصول شده است؟ 

جناب هژبری از زمان عهده دار شدن معاونت عمرانی و تحویل امورات بفرمایید چند کار مهم و شاخص را انجام یا به سرانجام رسانید ؟ 

در آخر میرسم به آقای نجفی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام که شاید باید به عنوان گمنام ترین معاون استاندار ایلام و یا مرد خجالتی از آن نام برد. ایشان که به ندرت توسط خبرنگاران رویت می شود مگر در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام، آن هم شاید از سر جبر باشد چون ریاست جلسه را عهدار است.

آقای نجفی از طرف همکارانم تعهد کتبی خواهیم داد که خبرنگاران این استان هیچگونه خطری برا جنابان ندارند بد نیست برای رضای خدا هم شده نمی‌خواهیم اقدام به برگزاری کنفرانس کنید بلکه به صورت انفرادی به غیر از خبرگزاری دولت پاسخگوی عملکرد و تحولات ایجاد کرده خود در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در یک سال گذشته برای رسانه ها باشید. 

جناب استاندار انتظار و درخواست داریم عملکرد و نمره‌های مدیریتی مدیران خود را در سطح استان و کشور پس از یک سال اعلام شود ، تا مردم هم بدانند مدیرانی که باید خدمتگزار آنها باشند، چه نمره‌ای در سطح استان و کشور برای کمک به معیشت، رفاه و رفع مشکلات اقتصادی و از همه مهم تر توسعه استان داشته اند./ م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
استاندار فقط حرف شنوی از نماینده های مجلس دارد وعلیرغم تذکر مقام معظم رهبری به عدم دخالت نماینده ها در انتصابات مدیران متاسفانه استاندار ایلام به نوعی التزام به فرمایش رهبری نیز ندارند وآثار زیان بار این انتصابات دامنگیر استان شده
ایلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
مگه مسئولین ما عملکرد هم دارند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار