اداره کل هواشناسی قزوین با انتشار اطلاعیه شماره ۳۶ سطح زرد نسبت به ورود سامانه بارشی جدید، وزش بادهای لحظه ای شدید و آبگرفتگی معابر سطح استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳ 09 November 2022

مریم بهروزی، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای امروز جوی پایدار در سطح استان پیش بینی شده اما از ظهر فردا /پنجشنبه/ تا شنبه هفته آینده با گذر متناوب امواج حاصل از سامانه بارشی، علاوه بر افزایش ابر، در پاره ای از مناطق بارش باران با احتمال رعد و برق، وزش بادهای لحظه ای شدید و در قلل نیز بارش برف را خواهیم داشت.

به گفته وی، به لحاظ دمایی نیز همچنان استقرار هوای سرد تا اوایل هفته آینده در سطح استان ادامه خواهد داشت.

بهروزی ادامه داد: برای روز جمعه و در ارتفاعات استان اثر مخاطره با احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید افقی و احتمال خسارت به سازه های سبک پیش بینی شده و به همین لحاظ اجتناب از ترددهای غیرضروری، صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین اتخاذ تمهیدات لازم در بخش های کشاورزی، خدماتی و خدمات شهری توصیه می شود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با یک و بویین زهرا با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۵ تا ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار