فرماندار قزوین تاکید کرد؛
فرماندار قزوین با بیان اینکه شنیدن دیدگاه‌های مختلف می‌تواند برای همه تصمیم گیران در کشور راهگشا باشد، گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها فرصتی برای بیان دیدگاه‌ها و شنیدن آن است.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 09 November 2022

به گزارش تابناک قزوین، عباس کاظمی فرماندار شهرستان قزوین با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور قزوین با دانشجویان این دانشگاه به گفت‌و گو نشست.

عباس کاظمی در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت گفت‌وگو، تصریح کرد: جامعه دانشجویی استان نشان داد که هوشیارانه اتفاقات اخیر را رصد می‌کند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده است، در قزوین هیچ دانشجویی در حال حاضر به دلیل شرکت در اعتراضات در بازداشت نیست و رسیدگی به پرونده‌های دانشجویی صرفاً از طریق حراست دانشگاه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت شنیدن اعتراض‌ها، تصریح کرد: شنیدن اعتراض مردم یکی از اصول انقلاب اسلامی است که از همان آغاز مورد تاکید بوده است، اگر مجموع صحبت‌های شهید بهشتی و شهید مطهری که تئوریسین‌های اصلی انقلاب بودند را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که این مطالبه از همان ابتدای انقلاب وجود داشته و همیشه تاکید شده راه پیشرفت در تحول خواهی و شنیدن صدای منتقدین است.

فرماندار قزوین افزود: محور بیانات گام دوم نیز همین تحول خواهی و راضی نبودن به وضع موجود است، باید فضایی ایجاد شود که همه اقشار از جمله دانشجویان، اصناف، هنرمندان، ورزشکاران، کارمندان و اساتید بتوانند صحبت کنند و اعتراض‌های به حق خود را بیان کنند، اگر تا امروز در این حوزه کم کاری شده باید جبران شود.

کاظمی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: بخشی از مردم اعتراضات به حقی دارند که باید در فضای عقلایی و مسالمت آمیز شنیده شود، اما سوال اینجاست آن کسانی که فوت خانم مهسا امینی را بهانه قرار دادند و به شکل‌های مختلف به آن ضریب رسانه‌ای دادند آیا در ادامه به مطالبات اصلی مردم اشاره کردند یا فقط خواستند از این فرصت به نفع منافع خود سوءاستفاده کنند.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: جان کربی سخنگوی کاخ سفید به صراحت اعلام می‌کند که دنبال موقعیتی بودیم که به ایران ضربه بزنیم که ماجرای فوت خانم مهسا امینی برنامه ما را جلو انداخت، اما امروز همین دشمن درجه یک مردم ایران متوجه شد که احاد ملت اجازه نخواهند داد جریان داعش، کومله، منافقین و سلطنت‌طلبان پایشان به کشور باز شود.

وی تاکید کرد: سوال ما این است که چطور برای این رسانه‌ها جان مهسا امینی مهم بود اما جان بقیه افراد مهم نیست. در هیچ کجای دنیا اعتراض با آتش زدن پلیس همراه نیست، افرادی که خود را مطالبه‌گر معرفی می‌کنند باید به این سوال جواب دهند چرا درباره بقیه افرادی که قبل از این حادثه یا در این ایام جان خود را از دست دادند سکوت کردند.

کاظمی در ادامه با اشاره به ایجاد محدودیت در برخی از شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: این عبارت غلط است که نظام اینترنت را قطع کرده است، ما قبل از این محدودیتی در اینترنت نداشتیم اما زمانی که اسلحه به دست برخی افراد افتاد و از طریق برخی شبکه‌های اجتماعی آموزش دادند که چگونه پلیس خلع سلاح شود یا چگونه پلیس را بکشند به ناچار محدودیت در برخی از این نرم‌افزارها صورت گرفت.

وی تاکید کرد: مسئول حفظ امنیت باید وظیفه خودش را انجام دهد، در دنیا کدام کشور را سراغ دارید که اجازه می‌دهد که پلیس را آتش بزنند و به صورت آشکار علیه پلیس و امنیت داخلی اقدام شود اما دولت آن کشور اقدامی نکند. برای جمهوری اسلامی امنیت و جان افراد از هر چیز دیگری مهم‌تر است، حتی آنهایی که به خاطر این محدودیت‌ها متضرر شدند اگر منصفانه نگاه کنند حق می‌دهند که این محدودیت‌ها به خاطر حفظ جان مردم لازم بوده است.

فرماندار قزوین تصریح کرد: گران‌ترین کالای زندگی ما امنیت است، اگر امنیت به خطر بیفتد دیگر کسب و کار معنایی ندارد؛ اگرچه دولت برای حمایت از این کسب و کارهای اینترنتی نیز برنامه دارد و وزرات اقتصاد از بسته حمایتی از کسب و کار اینترنتی را رونمایی کرد و در هیئت دولت مصوب شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار