چهارمین مانور سراسری خانه‌های هلال امروز به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در خانه‌‌های هلال استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲ 19 October 2022

به گزارش تابناک قزوین، چهارمین مانور سراسری خانه‌های هلال امروز به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی در خانه‌‌های هلال استان قزوین برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی چهارمین تمرین سراسری پناهگیری و خروج ایمن در خانه‌های هلال منتخب سطح استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: افزایش تاب‌آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله از اهداف برگزاری این تمرین است.

حسن آصفی اضافه کرد: از دیگر اهداف اجرای این مانور ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع، انتقال فرهنگ ایمنی، آشنایی با نحوه پناهگیری و خروج ایمن در زمان زلزله و انجام عکس العمل‌های مناسب همراه با حفظ خونسردی و سرعت عمل است.

وی ادامه داد: از طریق این تمرین می‌توان آموزش‌های امدادی که اعضای خانه‌های هلال فرا گرفته‌اند را بازآموزی، اصلاح و تثبیت کرد و با اجرای این مانور افراد حاضر در خانه های هلال آمادگی لازم برای رویارویی با اینگونه سوانح را فرا بگیرند.

آصفی یادآور شد: خانه‌های هلال منتخب، آموزش‌ها را از قبل دریافت و در روز مانور حدود 2 ساعت بازآموزی از مباحث پناهگیری و خروج ایمن را دریافت کردند. افراد شرکت‌کننده در این مانور بعد از پناهگیری صحیح، خروج ایمن را تمرین کردند و در پایان نقاط ضعف و قدرت تمرین، توسط مربیان بیان و به سوالات افراد پاسخ داده شد.

وی افزود: کشور ایران در منطقه‌ای زلزله خیز جهان واقع شده و هر ساله زمین لرزه‌های متعددی در کشور رخ می‌دهد که در این راستا ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار