گزارش تحلیلی در پی حوادث اخیر
بی شک اتفاقات اخیر در کشور بسیار آزار دهنده و برای بسیاری از مردم غیر شفاف بود. بدتر اینکه عده‌ای هم که تا قبل از این برای مردم منبعی برای دریافت تحلیل‌ها از اتفاقات بودند، بسیار بد عمل کردند و نتوانستند آنگونه که باید و شاید، راست و دروغ و خوب و بد را برای خیل عظیمی از مردم که نمی‌دانستند واقعیات اتفاقات این روز‌های کشور چیست، تبیین کنند!
کد خبر: ۱۰۷۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 10 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، در روایات شیعه توصیفی از آخر الزمان آمده است با این مضمون که در آن روز‌ها آنقدر غبار فتنه زیاد می‌شود که تشخیص درست از نادرست برای بسیاری از مردم سخت می‌شود و عده‌ای هم شرایط فعلی در دنیا و ایران را اینگونه تعبیر می‌کنند که به نوعی شرایط آخرالزمانی است. اینکه آیا این شرایط سخت و فتنه آلود مصداق همان تعابیر آخرالزمانی است یا نه، بحث این گزارش تحلیلی نیست، اما سکوت عجیب مدعیان سیاسی در کهگیلویه وبویراحمد، خصوصا نمایندگان و افرادی که با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس در سال جدید سودای کاندیداتوری در سر دارند، نسبت به اعلام نظر و تحلیل خود از این اتفاقات برای مردم و هواداران خود در استان جای بسی تعجب و نا امیدی است!
فیلم / صدایی که از چاهن (زیلایی) بلند شد!
در زمان حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل ارتباط تلفنی مردمی، سامانه سامد، یک تلفن بسیار جالب از روستای چاهن در یکی از محروم‌ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد یعنی زیلایی خطاب به استاندار احمدزاده، اعلام آمادگی عزیمت به مرکز استان برای مقابله با اغتشاشگران شد!
این فرد روستایی که گویا به شدت از وضعیت اغتشاش برخی افراد در مناطق کشور عصبانی بود، خواستار این بود که اگر نیازی به نیروی مقابله با اغتشاشات وجود دارد، خود را به یاسوج برساند! که البته استاندار ضمن دلگرمی به این مرد روستایی در خصوص اینکه نگران نباشد و پس از اطمینان به وی مبنی بر اینکه خبری از اغتشاش و خرابکاری در استان نیست ، پیگیر وضعیت راه روستایی و مشکلات آن‌ها شد.

بی شک اتفاقات اخیر در کشور بسیار آزار دهنده و برای بسیاری از مردم غیر شفاف بود. بدتر اینکه عده‌ای هم که تا قبل از این برای مردم منبعی برای دریافت تحلیل‌ها از اتفاقات بودند، بسیار بد عمل کردند و نتوانستند آنگونه که باید و شاید، راست و دروغ و خوب و بد را برای خیل عظیمی از مردم که نمی‌دانستند واقعیات اتفاقات این روز‌های کشور چیست، تبیین کنند!
در کهگیلویه و بویراحمد نه از نمایندگان فعلی مجلس برای تبیین شرایط و حتی اعلام نظر خود خبری بود و نه از سیاسیونی که ادعای آن‌ها در بیشتر مواقع گوش فلک را کر می‌کند! برخی افرادی که این روز‌ها عزم خود را برای فعالیت‌های انتخاباتی دور آینده مجلس جزم می‌کنند هم در یک سکوت ناامید کننده به سر بردند و هیچ تحلیل و یا موضعی نسبت به اتفاقات اخیر نداشتند!
پس از حوادث اخیر به جز ائمه جمعه که یک تریبون ثابت با مخاطب خاص دارند و مدیران ارشد استان که موظف و یا معتقد به تبیین و تحلیل طرفدارانه از حاکمیت هستند اما به نوعی چندان گوش شنوایی با توجه به شرایط بد معیشتی که در کشور وجود دارد، برای حرف های آن ها وجود ندارد ، عملا سیاسیونی که وابستگی سازمانی یا حاکمیتی ندارند ، در سکوتی عجیب ماندند و هیچ موضعی نگرفتند که راست و دروغ وقایع را از زبان خود تحلیل کنند! 

برخی معتقدند افرادی که به عنوان سیاسیون در کهگیلویه و بویراحمد، میدان دار سیاست هستند ، در واقع عمق فکری و تحلیلی چندانی نسبت به وقایع ندارند و اکثر در پی برخی مسائل حاشیه‌ای در حوزه سیاسی و قومیتی بزرگ شده اند و چندان درکی از شرایط حال و پیش بینی آینده ندارند و حتی اطراف آن‌ها هم افرادی با تفکرات زمخت قوم و قبیله‌ای به عنوان مشاور و دست اندرکار قرار دارند که عملا امید داشتن به تحلیل ، تبیین و مشاوره اساسی ان‌ها در اینگونه موارد بیجا و بی فایده است تا چه رسد به موضعگیری و صراحت در بیان!
بزرگواری همچنان صریح‌ترین چهره سیاسی استان!
شاید تنها چهره سیاسی استان که در همه موارد، بی پرده و صریح آنچه را که فکر و تحلیل می‌کند بر زبان می‌آورد و مکتوب منتشر می‌کند ، سید علی محمد بزرگواری ، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی است که در این مورد اخیر هم برداشت و موضع خود را به صورت صریح مطرح کرد تا جایی که موضع وی نیازی به تحلیل و تفسیر هم ندارد چرا که شفاف نظر خود را مطرح کرده است.
بزرگواری در یادداشتی آورده است: بسم الله الرحمن الرحیم
تلنگر حوادث
حوادثی که به بهانه مرگ خانم مهسا امینی پیش آمد و پیاده نظام وطن فروش و تجزیه طلبان آمریکایی، صهیونیستی، سعودی و از همه بدتر انگلیسی‌های خبیث به صحنه آمدند و تعدادی جوان و نوجوان خام و مسخ شده هوش مصنوعی را با خود همراه کردند و متاسفانه برای مملکت و مردم متمدن ایران اسلامی خسارات زیادی بوجود آوردند که مهمترین خسارات آن گرفتن جان جوانان در نیرو‌های انتظامی و سپاهی و بسیجی بود.
اما نباید فراموش کنیم که این گونه فتنه انگیزی‌ها و حوادث تلنگری است برای بیدار کردن آن‌هایی که به ایران و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و تلنگری است برای کسانی که پایبند به اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی و راه امام خمینی ره هستند که از خواب غفلت بیدار شوید که دشمنان این مرز و بوم برای همه شما خواب‌های آشفته‌ای دیده اند پس شما هم در مقابل این توطئه‌ها به صحنه بیایید و اختلافات درون خانه‌ای را کنار بگذارید که دشمنان اگر خدای نخواسته چیره شوند به هیچ کدام از شما‌ها رحم نخواهند کرد
و تلنگر مهمی است به حاکمیت و دولتی‌ها و مجلسی‌ها و مخصوصا شورای محترم نگهبان که بیش از این انحصار طلبی و دایره خودی و غیر خودی را ضیق نکنید که بخش عظیمی از معتقدان به انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران را منزوی کنید تا دشمنان در سکوت و کناره گیری آن‌ها طمع کنند و هر از گاهی در این مملکت در حال پیشرفت فتنه انگیزی کنند و باعث شوند که مملکت ما سال‌ها از پیشرفت در حال رشد عقب ماند و همگان بدانند همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمنان از همین پیشرفت‌ها عصبانی هستند
ما که بر سر عهدی که با امام خمینی ره و شهدا در دفاع از انقلاب اسلامی بسته ایم تا پای جان ایستاده ایم، اما شما‌ها خود دانید.
اینکه این موضع بزرگواری چه میزان مقبولیت داشته باشد یا نداشته باشد در شرایط فعلی و در مورد اهداف این گزارش تحلیلی مهم نیست بلکه مهم این است که وی به صراحت نظر و تحلیل خود را با دیدگاه روشنگری برای مخاطبان یا هواداران و حتی منتقدانش مطرح کرده است ، اما نه نمایندگان استان و نه سیاسیون پرمدعای چپ ، راست ، معتدل و ...، هیچ کدام تجزیه و تحلیلی یا اظهار نظری که در رسانه‌ها بازتابی داشته باشد مطرح نکردند! که در واقع این نشان دهنده نوعی رخوت ذهنی و فکری این سیاسیون است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
اب وقتی به لانه مورچه میوفتد اونم فکر میکند آخر زمان است اینقدر خودتون رو به اون راه بزنید وبه واقعیت بی توچه بشوید که سرتان را بالای دار ببینید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
همزمان با سفر ریاست محترم جمهوری به شهرستان مهریز برای افتتاح طرح انتقال اب و شیرین سازی اب خلیج فارس دانشگاه ازاد این شهرستان تعطیل شد. با این اقدام سیاست مدیران ارشد در خصوص حمایت از سیاست های دولت اقای رییسی مشخص گردید. بالاخره سوء مدیریت و اختلاف نظرهای سیاسی بین مدیران ارشد دانشگاه ازاد و فرماندار و امام جمعه موقت مهریز باعث گردید دانشگاه ازاد مهریز با بیش از 60 نفر مستخدم شامل 20 استاد و 40 کارمند و بیش از 30 سال سابقه اموزش تعطیل گردد. اساتید و کارکنانی که هم نظر سیاسی با مدیران ارشد دانشگاه ازاد هستند به دانشگاه ازاد مرکز استان انتقال داده شده و بقیه تعدیل و یا به مناطق دور افتاده منتقل شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار