کد خبر: ۱۰۷۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 07 October 2022

حضور وزیر آموزش و پرورش در گلزار شهدای شهر یاسوج

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، لحظاتی قبل یوسف نوری ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی استاندار، معاونین، مدیر کل آموزش، و پرورش، فرماندار بویراحمد و برخی مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج ضمن تجدید میثاق با ارمان شهدا، سفر یک روزه خود به کهگیلویه و بویراحمد را آغاز کرد.

برای جمع‌آ‌وری مدارس کانکسی به طور جدی پای کاریم
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۸:۳۴

یوسف نوری در این آیین اظهار داشت: دولت دغدغه عدالت آموزشی را در همه مناطق دارد و به جد پیگیر رفع عقب‌ماندگی‌ها در بخش‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مدارس روستایی و عشایری کشور سرویس بهداشتی ندارند، عنوان کرد: برای رفع این مشکل و همچنین جمع‌آ‌وری مدارس کانکسی به طور جدی پای کاریم و اراده کمک به بهبود این وضعیت در دولت وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش کمک مجلس برای رفع مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش را قابل تقدیر دانست و افزود: با کمک مسئولان در سطوح مختلف کار‌های خوبی انجام شده که ما باید شاهد نتیجه مطلوب از این زحمت‌ها باشیم، زیرا در صورت استفاده مطلوب از امکانات موجود شاهد رشد و بالندگی جوانان این مرزوبوم در راستای بیانیه گام دوم خواهیم بود.

نوری با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به علم و پژوهش و اخلاق در بیانیه گام دوم تاکید کرد: ترویج زمینه حضور خیرین در تمام جاجای این کشور ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ما در فناور‌های نوین از جمله نانو و سلول‌های بنیادین جزو باشگاه سرآمد ۱۰ نفره دنیا هستیم و دشمن به دنبال اختلال در سیستم آموزشی کشور است تا جایی که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را جزو اولویت‌ها دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس کشور ایران اسلامی سه سال به دلیل بیماری کرونا تعطیل بودند یک نهاد بین‌المللی نگفت چرا این گونه شده تا دانش‌آموزان ما دچار مشکلات روحی و روانی و عقب‌ماندگی تحصیلی شوند اما چگونه است که امروز آن‌ها به فکر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ما هستند.

آموزش و پرورش فقط سنگ و سیمان شده است !
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۸:۱۷

علی نیکزاد در این آئین یکی از مولفه‌های مهم برای کشور را ساختن آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش را نسازیم حتما بدانید در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از گفتن اجرای سند ۲۰۳۰ خجالت نمی‌کشند، ادامه داد: سند بنیادین تحول باید شکل بگیرد ما نباید خجالت بکشیم و باید به صورت جدی آن را مد نظر قرار دهیم.
نیکزاد با بیان اینکه ما هر کجا می‌رویم صحبت از سیمان، گچ و ساختمان است، خاطرنشان کرد: خاتمی رئیس جمهور بود سال ۷۶ آمد استان اردبیل و اجازه دادند سه مدیر فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و فرمانده سپاه استان صحبت کنند که هر سه عزیز از مسائل و کمبود‌ها در حوزه ساخت و ساز حرف زدند و آن روز متاسفم شدم که هر سه عزیز از کار عمرانی، سنگ و سیمان حرف زدند، ولی از مشکلات بنیادین و محتوایی سخن به میان نیاوردند.
وی تاکید کرد: ما باید حتما مدرسه کانکسی را جمع کنیم، ولی این را هم باید بگوییم که کسانی را که تحویل گرفته‌ایم ۱۲ سال دیگر چگونه باید تحویل دهیم و باید بدانیم چرا حضرت آقا دغدغه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارد و راضی نیست.
نیکزاد تصریح کرد: اینکه چرا افرادی خاص در دانشگاه رتبه‌های خوب در کنکور کسب کرده و یا دانش آموزان برخی مدارس خاص در کنکور قبول می‌شوند و چرا رفتن به سمت یک رشته خاص در دانشگاه مشتری زیاد دارد، باید بررسی شود.
وی با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی در کشور، یادآپر شد: آرمان‌های الهی و انسانی انقلاب اسلامی را عمل نمی‌کنیم.
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر کشور گفت: کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید پشتیبان نیرو‌های امنیتی ما باشند، ما از اتفاقی که برای دختر جوانمان رخ داده متأثر شدیم و همه بخش‌های مرتبط نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها و بخش‌های ذیربط برای آسیب‌شناسی و پیگیری علل این حادثه بسیج شده‌اند، اما نباید نیرو‌های انتظامی که حافظ آسایش، امنیت، رفاه و ضامن تأمین امنیت جامعه هستند مظلوم واقع شوند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت دنیا و منطقه گفت: من در سفر به اجلاس پارلمان‌های دنیا و در دیدار با رئیس مجلس اسپانیا به ایشان گفتم که آیا می‌دانید که اگر سردار سلیمانی و مبارزات ایشان با داعش نبود امروز این امنیت و آرامش را در اروپا نداشتید و ایشان این موضوع را پذیرفت، اما نه هیچ‌گاه حاضر به اذعان در این خصوص و مصاحبه علنی نبود چرا که غرب نمی‌تواند بپذیرد که ما مستقل و سلطه‌ناپذیریم.
نیکزاد تصریح کرد: ما در سیطره غرب و شرق عالم قرار نگرفتیم و برای این موضوع هزینه دادیم و ایستادگی کردیم چرا که در دنیا کشور‌ها یا سلطه‌پذیر هستند یا سلطه‌جو.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی احداث شده گفت: وفای به عهد بر ما واجب است و ما موظفیم بر این حکم اسلامی و اخلاقی عمل کنیم، وقتی ما در منطقه زلزله زده سی‌سخت حضور پیدا کردیم و با خسارات وارد شده مواجه شدیم کسی امیدی به بازسازی مدارس و عمل به وعده‌ها نداشت، اما امروز با لطف خدا، همت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی شاهد بهسازی، نوسازی و ساخت مدارس جدیدی در این منطقه هستیم که امیدوارم منشأ خیر و محل تربیت انسان‌های بزرگی شود.

در کهگیلویه و بویراحمد مدرسه کانکسی نداریم
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۰:۲۱

وزیر اموزش و پرورش ، نایب رئیس مجلس و هیئت همراه لحظاتی قبل با حضور در شهر زلزله زده سیسخت ، برخی پروژه های بازسازی شده این شهر را افتتاح کردند.
در آئین افتتاح این پروژه ها مدیر کل آموزش و پرورش ضمن خیر مقدم به مسئولین استانی و کشوری یکی از مشکلات استان را پراکندگی مدارس با آمار پایین عنوان کرد و گفت : انتظار داریم نسبت به لحاظ این شرایط ویژه استان در خصوص تعیین اعتبار و سرانه مدارس تجدید نظر شود.

۱۹ درصد مدارس کل کشور اکنون نیازمند بازسازی هستند

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این مراسم گفت : عملکرد مدارس نوساز در زلزله و بحران ها خوب بوده و مدارسی که تخریب شده اند مدارس هستند که عمر زیادی از ساخت آن ها می گذرد و در لیست بازسازی ما قرار داشته اند.
رخشانی مهر افزود : ۱۹ درصد مدارس کل کشور اکنون نیازمند بازسازی هستند که در دستور کار و اقدام قرار دارند.
وی ادامه داد : در سفر رئیس جمهور به استان بحث جمع اوری مدارس کانکسی و جمع اوری آن ها مطرح شد که کهگیلویه و بویراحمد، اکنون مدارس کانکسی زیر ۱۵ نفر ندارند و اگر هم وجود دارد اعلام کنند تا مشکل برطرف شود.
رخشانی مهر افزود : در سال جدید ۱۷ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس فنی و حرفه ای استان خریداری و توزیع شده است.
وی گفت : مسئله سیسخت برای ما اینقدر مهم بود که تاکنون سه وزیر و همچنین چندبار دکتر نیکزاد در این شهر حاضر شده و پیگیر عملیات بازسازی بوده اند .

۷۰۰ مدرسه در استان نیاز به تعمیرات اساسی دارد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت : در این استان ۹ شهرستان داریم که ۳ شهرستان جدید هم در حال نهایی شدن است که از این شهرستان ها دنا یک منطقه گردشگر پذیر است و در زلزله سیسخت خسارات زیادی دید.

سیدعلی احمدزاده عنوان‌کرد : زلزله سی‌سخت مشکلات زیادی ایجاد کرد و باعث خسارت به مراکز تجاری و خرابی مراکز آموزشی شد و البته در حوزه مسکن شهری و روستایی اقدامات خوبی انجام گرفته و کار در مرحله پایانی است.
احمدزاده ابراز کرد: هر چند در حوزه مسکن مشکلات حل شده، اما در حوزه سرمایه‌گذاری بخش‌های کشاورزی و آبزی پروری متحمل خسارت شدند که از دولت می‌خواهیم در این بخش‌ها ورود کرده و به استان کمک کنند.

وی اظهار داشت : ۷۶۶ مدرسه کلنگی در استان نیازمند بازسازی، ۲۳۳ مدرسه نیازمند سرویس بهداشتی و ۲۶۰ مدرسه به محوطه‌سازی نیاز دارد.
احمدزاده به مشکلات در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: متاسفانه ۴ استخر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از سال ۹۹ و ۸ سالن ورزشی با ۵۰ میلیارد تومان از سال ۹۰ تاکنون رها شده‌اند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۷۰۰ مدرسه در استان نیاز به تعمیرات اساسی دارد و ۳۰۰ مدرسه در انشعابات دچار مشکل بوده، ضمن اینکه برای بازسازی و بهسازی مدارس به ۳۴۴ میلیارد تومان نیاز است.

انتقاد شدید از بانک ها

مهدی روشنفکر هم در این آیین با اشاره به این که بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان دنا روستایی است، گفت : انتظار داریم نسبت به ایجاد فضاهای ورزشی در روستاها اقدامات بیشتری شود.
روشنفکر افزود : بسیاری از منازل در شهر سیسخت هنوز تکمیل نشده است که دلایلی دارد از جمله به دلیل سهل انگاری و عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات تکمیلی، هنوز مردم موفق به بازسازی منازل خود نشده اند.

دیدار با نماینده ولی فقیه
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۰۹:۳۹

حضور وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس در گلزار شهدای شهر یاسوج

علی نیکزاد و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که برای افتتاح چند پروژه آموزشی در شهرهای یاسوج و سی‌سخت و همچنین بررسی مشکلات آموزش و پرورش به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند، به همراه استاندار، معاونین استاندار، مهدی روشنفکر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل آموزش و پرورش و برخی مدیران استانی و شهرستانی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند .

در این دیدار با حضور مسئولین کشوری و استانی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات آموزش و پرورش کشور و استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت  و در خصوص موضوعات مختلفی همچون کنکور و مشکلات ایجاد شده و وضعیت نامناسب فضاهای آموزشی و مشکلات سرویس‌های بهداشتی مدارس در روستاها مورد بحث قرار گرفت و وزیر آموزش و پرورش در خصوص رفع این مشکلات قول داد.

  آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان از نامناسب‌ بودن فضاهای فیزیکی مدارس، نمازخانه‌ها و مشکلات آموزشی در آموزش و پرورش انتقاد کرد.

بهره‌برداری از یک باب مدرسه در شهرک صنعتی، بهره برداری از یک باب مدرسه در روستای مزدک و یک باب مدرسه در چنارستان یاسوج همچنین افتتاح چند مدرسه ی دیگر در شهر سی‌سخت از مهمترین برنامه‌های سفر این هیات به استان است.

حضور در گلزار شهدا
۱۴۰۱/۰۷/۱۵ - ۰۸:۳۷

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار