مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: امسال پیش بینی می‌شود تولید شکر در واحدهای هشت گانه نیشکر خوزستان با وجود تنش آبی و خشکسالی کم سابقه ، از مرز ۵۰۰هزار تن فراتر رود.
کد خبر: ۱۰۷۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹ 05 October 2022

عبدعلی ناصری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال زراعی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ مدیریت آب در واحدهای هشت گانه نیشکری خوزستان بهتر از سال زراعی پیش از آن بود و این بهبود وضعیت ، مزارع نیشکر را از حالت تنش آبی تا حدود زیادی خارج کرد.

به گفته وی پارسال تولید شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خوزستان حدود ۴۷۰ هزار تن بود.

ناصری، با بیان اینکه برداشت نیشکر در سطح حدود ۷۰هزار هکتار از زمین‌های نیشکری واحدهای هشتگانه از اوایل آبان شروع می‌شود افزود: برداشت نیشکر تا اواخر فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در جریان بازدید از مزارع نیشکر در شعیبیه شوشتر وضعیت رشد گیاه نیشکر را در هم سنجی با پارسال مطلوب‌تر توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هشت شرکت نیشکری هفت تپه، دهخدا، امام خمینی(ره) دعبل خزاعی، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، امیرکبیر و فارابی با حدود ۷۰۰ هزار تن شکر، حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کند.

عملیات اجرایی واحدهای نیشکری خوزستان غیر از واحد نیشکر هفت تپه که ۱۸مهر پارسال با تصمیم سران سه قوه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد از ابتدای دهه ۷۰ شروع شد و یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.

شکر، الکل، تخته صنعتی (ام.دی .اف)، مایه خمیر و خوراک دام بخشی از تولیدات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان است. 

شرکت نیشکر میان آب، و کشت و صنعت کارون در شمال خوزستان از دیگر شرکت های مستقل نیشکری در خوزستان به شمار می روند.

تولید سالانه نیشکر در همه واحدهای نیشکری خوزستان حدود ۹ میلیون تن است.مجموع تولیدات کشاورزی ، باغی و فرآورده‌های لبنی و دامی خوزستان حدود ۱۷.۵میلیون تن معادل ۱۴درصد کل تولیدات کشور است.

برچسب ها: شکر ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار