مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با بیان اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۶۴هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال برای متقاضیان هم‌استانی ساخته می‌شود، گفت: ۲۸درصد ثبت‌نام‌کنندگان مسکن ملی در قزوین واجد شرایط شناخته شدند.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 01 October 2022

به گزارش تابناک قزوین، سیدعلی هاشمی ظهر امروز در حاشیه نشست شورای تأمین مسکن استان قزوین در جمع خبرنگاران درباره سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در چارچوب اجرای طرح نهضت ملی مسکن 64 هزار واحد مسکونی طی 4 سال برای متقاضیان هم‌استانی ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این 64 هزار واحد در قالب مسکن دولتی، روستایی، خودمالکی و نوسازی بافت فرسوده احداث می‌شوند، گفت: تاکنون بیش از 105 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 28 درصد آنها یعنی بیش از 29 هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی شناخته شدند که 13 هزار نفر از آنها هنوز آورده اولیه خود یعنی 40 میلیون تومان را پرداخت نکرده‌اند.

هاشمی اضافه کرد: با وجود اینکه 16 هزار نفر آورده اولیه خود را پرداخت کرده‌اند، اما عملیات احداث 23 هزار واحد مسکن ملی را در استان قزوین شروع کردیم و هیچ کمبود و محدودیتی را برای ساخت واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط و تأییدشده نداریم.

وی ادامه داد: در حوزه واریز آورده متقاضیان از استان‌های دیگر کشور عقب افتادیم و متقاضیانی هم که واریز وجه داشته‌اند، فقط 40 میلیون تومان اولیه را پرداخت کردند و برای تکمیل سریع‌تر طرح‌ها نیازمند واریز 40 میلیون تومان دوم هستیم، با این حال معدل پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن قابل قبول است و ساخت برخی واحدها به مرحله سقف رسیده است.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قزوین در ادامه با بیان اینکه واحدهای مسکن ملی بر اساس نظم در پرداخت آورده‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود، تصریح کرد: هر متقاضی که اقساط آورده خود را زودتر واریز کند، زودتر خانه خود را تحویل خواهد گرفت.

هاشمی همچنین با اشاره به کمبود زمین در برخی شهرهای استان قزوین برای احداث مسکن ملی گفت: به متقاضیانی که در چنین شهرهایی ساکن باشند، مسکن ملی در شهرهای دیگر واگذار خواهد شد، همچنین در شهرهایی که متقاضی خیلی کم است، ساخت مسکن ملی به تعاونی‌های کوچک واگذار می‌شود تا به‌صورت گروهی واحدهای مسکن ملی را بسازند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار