همزمان با اولین روز از هفته دولت، طرح‌های تأمین آب آشامیدنی شهرستان تاکستان روز چهارشنبه با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ 24 August 2022

به گزارش تابناک قزوین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این مراسم، گفت: در راستای محرومیت زدایی و تأمین آب پایدار شهرها و روستاها در هفته دولت امسال تعداد ۲۱ طرح عمرانی تأمین آب آشامیدنی با اعتبار ۱۷۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
داراب بیرنوندی افزود: از مجموع این طرح‌ها هفت پروژه در مناطق شهری با اعتبار ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱۴ پروژه در مناطق روستایی استان با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان قرار دارند.
وی اظهار داشت: با افتتاح طرح‌های یاد شده کمبود آب آشامیدنی ۱۴۶ هزار نفر از جمعیت شهری و هفت هزار و ۱۵۰ خانوار روستایی برطرف می‌شود.
بیرنوندی ادامه داد: حجم عملیات اجرا شده عمرانی در مناطق شهری شامل ۳۷ کیلومتر خط انتقال و حفر ۱۰ حلقه چاه با ظرفیت ۳۰۵ لیتر بر ثانیه است.
این مسوول با اشاره به طرح‌های تأمین آب آشامیدنی شهرستان تاکستان تاکید کرد: به همین منظور حفر و تجهیز سه حلقه چاه با آبدهی ۸۰ لیتر بر ثانیه در شهر تاکستان به همراه اجرای شبکه برق رسانی، سه پست هوایی و نیز خرید و اجرای سه کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال انجام شد.
وی اضافه کرد: همچنین حفر و تجهیز یک حلقه چاه در شهر ضیاء آباد با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و خرید و اجرای خط انتقال روستای آتش انبار به طول سه کیلومتر با مشارکت شورا و دهیاری با اعتبار ۲ میلیارد ریال با جمعیت تحت پوشش ۱۰۳ نفری از جمله طرح‌های است که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بیرنوندی یادآور شد: طرح‌های یاد شده با توجه به محدودیت‌های مالی دولت اجرا شده و مسوولان، عزم جدی در خدمت رسانی به مردم داشتند.
شهرستان تاکستان به مرکزیت شهری به همین نام با بخش‌های مرکزی، خرمدشت، اسفرورین و ضیاءآباد در غرب استان قزوین قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار