مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: طرح جهش تولید در دیم زارهای قزوین برای دومین سال، در سطح ۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 10 August 2022

دکتر حسن جلیلوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر و با بیان اینکه این طرح با همکاری ستاد فرمان اجرایی امام خمینی(ره) برگزار می شود، افزود: این میزان اراضی ۲ برابر زمین های زراعی است که در سال نخست اجرای این طرح هدف گذاری و مورد استفاده قرار گرفت.

این مسوول اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از ۶۰ هزار هکتار اراضی پیش بینی شده برای اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای قزوین، ۴۰ هزار هکتار به کشت گندم اختصاص خواهد یافت و سایر اراضی نیز به کشت محصولات مختلف از جمله حبوبات و جو اختصاص می یابد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: طرح جهش تولید در دیم زارها در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و کمک به معیشت روستاییان و مناطق کم تر توسعه یافته و همچنین کمک به تامین امنیت غذایی جامعه اجرا می شود.

جلیلوند اظهار داشت: در قالب این طرح از کشت محصولات استراتژیک در اراضی دیم حمایت می شود و نهاده های مورد نیاز به کشاورزان ارایه خواهد شد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار