کد خبر: ۱۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۸ 05 March 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از تسنیم، جواد اسماعیل زاده معاون فرهنگی،گردشگری منطقه آزاد ماکو در مراسم معرفی مدیر جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو اظهار داشت: قابلیت‌های میراث فرهنگی در منطقه آزاد ماکو فوق العاده است و با وجود کاستیها و مشکلات اقدامات خوبی برای معرفی مطلوب منطقه انجام یافته که آثار آن به مرور در اقتصاد شمال غرب کشور نمایان می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تکمیل و ساماندهی زیر ساختهای گردشگری اعتبارات خاصی پیش بینی شده و با تعاملی که با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برقرار شده انتظار می رود نتایج آن در نوروز امسال و بعد از آن مشخص شود.

اسماعیل زاده گفت: برای جذب گردشگری خارجی در نقطه صفر مرزی غرفه ویژه‌ای با امکانات مجهز و بروز دایر شده تا گردشگران داخلی و خارجی تمام اطلاعات مورد نیاز را به چند زبان زنده دنیا دریافت نمایند چراکه اعتقاد راسخ داریم توسعه و پیشرفت منطقه آزاد ماکو در کل استان تاثیر گذار خواهد بود و برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد ماکو برای جذب یک میلیون نفر گردشگر در نوروز امسال بر همین اساس انجام شده است.

وی از تزریق 80 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و ساماندهی ابنیه های تاریخی منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: در تلاشیم با اعمال مدیریت این رقم را افزایش داده و به نقطه مطلوب خود برسانیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: با شروع فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو بارقه‌های امید برای توسعه فرهنگی منطقه فراهم شده چون در جذب گردشگر دستگاه‌ها به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستند و کمکهای مردمی و بخش خصوصی در کنار ایفای نقش موثر سازمان منطقه آزاد ماکو بیشترین نقش را در این موضوع دارد.

حسین امامی گفت: منطقه آزاد ماکو ویترین نظام جمهوری اسلامی است و چون نعمت های خدادادی برای جذب گردشگر در این گوشه از کشور فراهم است بنابراین با استفاده از توان و ظرفیت مدیریتی می توان رونق و شکوفایی اقتصادی در این منطقه را رقم زد.

در پایان این مراسم از زحمات محرم عبدالله پور تجلیل و علی خرابلو به عنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماکو معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار