کد خبر: ۱۰۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 30 September 2015

فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف شهید همت سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس گفت: پشتیبان اصلی مالی هشت سال دفاع مقدس اصناف بودند.

به گزارش ایرنا،علیرضا سعادت پور روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دیدار با سه تن از خانواده شهدای اصناف شهرستان فردیس افزود: اصناف و بازاریان در دوران هشت سال دفاع مقدس با تبعیت از مرجع دینی و رهبری توانستند در همه عرصه ها نقش اساسی داشته باشند و همیشه از مبارزین حمایت می کردند.

وی اظهار داشت: اصناف و بازاریان علاوه بر اقدامات فردی و خودجوش مانند دیگر اقشار نه تنها به وظیفه فردی خود در دفاع از کشور و کیان اسلامی اقدام کردند بلکه به عنوان نخستین اقدام فوری اصناف در آغاز جنگ به تشکیل ستاد پشتیبانی جنگ اصناف مبادرت کردند.

سعادت پور افزود: اگر کمکهای اصناف در جنگ تحمیلی نبود جنگ با این همه عظمت و جبرانی که داشت به پیروزی نمی رسید.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف شهید همت سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس گفت: در شهرستان فردیس کمکهای مردمی هر جمعه به جبهه حق علیه باطل منتقل می کردیم.

سعادت با بیان اینکه در این حرکت شهدای زیادی از اصناف در جبهه داشتیم افزود: اصناف و بازاریان در کنار کارهای خدماتی به مردم و انقلاب در خطوط مقدم جبهه هم حضوری فعال داشتند که نمونه آن تقدیم شهیدان بسیاری به انقلاب اسلامی است.

وی افزود: کمکهای خریداری اصناف واحدهای ماشین های سنگین بود که در دست عموم مردم کمتر بود از طریق اصناف مهیا می شد.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان فردیس با اشاره به نقش اصناف در پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس در خصوص این دیدارها گفت : شهدا مظهر آزادگی ، ایثار و شهادتند و همه ما آسایش کنونی را مدیون خون شهدا و صبر و ایثارگری های خانواده های آنان هستیم .

زهرا یارمحمدی افزود : گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بازدید و دلجویی از خانواده های آنان، می تواند نشانه قدرشناسی از این اسوه های صبر بوده و شاید اندکی از بار تألمات روحی این عزیزان بکاهد که امیدوارم همه مسئولین به این موضوع توجه ویژه داشته باشند .

رئیس اتاق اصناف ، اعضای هیئت رئیسه اتحادیه خوار و بارو لبنیات شهرستان فردیس به همراه جمعی از بسیجیان به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای از خانواده های شهدا از خانواده های رضا آخوندی ، یدالله سلسبیلی و مجید امین نراقی شهدایی از صنف خوار و بار و لبنیات شهرستان فردیس دیدار کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار