بسته خبری ویژه هفته دفاع مقدس:
سردار رادان: تنها راه نجات کشور و شکست دشمنان تبعیت از ولایت فقیه است/فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تاریخ درخشان دفاع مقدس نباید به دست فراموشی سپرده شود/قدرت ما در دوران دفاع مقدس می‌تواند الگوی مقاومت و پیروزی ملت‌های ظلم ستیز باشد/موسوی: در کمیته برنامه ریزی سال جاری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال به منظور ساماندهی مزار شهدای شهر قزوین اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 29 September 2015
به گزارش تابناک از قزوین؛ رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: حرکت پشت سر مقام معظم رهبری و در مسیر انقلاب اسلامی، می‌تواند تمام دسیسه‌های دشمنان را خنثی کند بنابراین تنها راه نجات کشور و شکست دشمنان را می‌توان در تبعیت از ولایت فقیه دانست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سردار احمدرضا رادان پیش از ظهر امروز در پنجمین یادواره سرداران و 700 شهید استان قزوین در غرب و شمال غرب کشور، اظهار داشت: پیروی ملت ایران از مقام معظم رهبری سبب فتح قله‌های رفیع دنیا و جهان اسلام شده است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا ادامه داد: حرکت پشت سر مقام معظم رهبری و در مسیر انقلاب اسلامی، می‌تواند تمام دسیسه‌های دشمنان را خنثی کند بنابراین تنها راه نجات کشور و شکست دشمنان را می‌توان در تبعیت از ولایت فقیه دانست.
وی تصریح کرد: همسوئی ملت و حرکت مردم ایران پشت سر مقام معظم رهبری سبب شده تا امروزه کشور ما در زمینه‌های مختلف علمی و سیاسی، حرفی برای گفتن داشته باشد؛ این در حالی است که مردم ایران با الگو قراردادن سیره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس از ارزش‌های انقلاب اسلامی حفاظت می‌کنند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا مطرح کرد: عوامل فتنه 88 در نظر داشتند تا با راه‌اندازی فتنه به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند در حالی‌که عوامل این فتنه ولایت‌پذیری مردم ایران و تبعیت آن‌ها از ولایت‌فقیه را از یاد برده‌ بودند.
رادان گفت: از خود گذشتگی و رشادت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس توانست جنگ بسیار سختی را به نفع انقلاب اسلامی به پایان برساند، این درحالی است که جنگ دشمنان با انقلاب اسلامی همچنان ادامه داشته و تا زمانی که انقلاب اسلامی وجود دارد، توطئه دشمنان نیز پایان ندارد.
***

*تاریخ دفاع مقدس نباید فراموش شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه  صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امام خمینی(ره) با حضور مسئولین نظامی، انتظامی و مسئولین این دانشگاه برگزار شد. 
سردار شاهرخی در این مراسم اظهار کرد: عده‌ای معتقدند که در 8 سال دفاع مقدس می‌توانستیم از جنگ جلوگیری کنیم در حالی که این نظریه اشتباه است. 
وی افزود: دشمن قصد داشت هویت دینی و فرهنگی ایران را از بین ببرد اما ملت ایران در مقابل این نیت شوم ایستاد و نام دفاع مقدس را بر سال‌های جنگ گذاشت. 
شاهرخی اذعان کرد: ملت‌هایی که افتخار تاریخی ندارند، دست به تاریخ سازی می‌زند در حالی که ما تاریخ درخشانی چون دفاع مقدس را به دست فراموشی می‌سپاریم.
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) ابراز کرد: آمریکا و انگلیس که پس از انقلاب اسلامی ایران دستشان از منابع ایران کوتاه شده بود، با همکاری شیوخ عرب، سودای حاکمیت عرب را در ذهن صدام تقویت کردند و با تجهیز تسلیحاتی و مالی عراق، ایران و عراق را در مقابل هم قرار دادند. 
وی تاکید کرد: طی سال‌های جنگ، سازمان ملل به هیچ وجه نمی‌پذیرفت که به کشور ایران تجاوز شده است و موضع منفعلانه‌ای در قبال هجوم صدام به ایران داشت. 
شاهرخی یادآور شد: شروط صدام برای آغاز نکردن جنگ با ایران این بود که 3 جزیره ایران به اعراب سپرده شود، شط العرب به شکل کامل در اختیار عراق باشد و خوزستان نیز به عراق باز گردد، در حالی که ملت ایران هرگز چنین موضوعی را نمی‌پذیرفت. 
وی در پایان اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که عده‌ای با تحلیل‌های مختلف، افتخارات ایران را در 8 سال دفاع مقدس کمرنگ جلوه دهند زیرا ما برای این پیروزی 300 هزار جوان را فدا کرده‌ایم. 
***
دفاع مقدس می‌تواند الگوی عملکرد ملت‌های ظلم ستیز باشد
حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قزوین، اظهار کرد: رژه با شکوه 31 شهریور پیام‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایش قدرت و اقتدار اشاره کرد.

وی افزود: نیروهای ما هر ساله آمادگی دفاعی، روحی و جسمی خود را همراه با به نمایش در آوردن ادوات جنگی به حاضران و چشم‌های دنیا که به ایران دوخته شده نشان می‌دهند و می‌خواهند همه بدانند که برای حفاظت از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی خود آماده‌اند.

حجت الاسلام معبودی با تاکید برحمایت از آزادی خواهان و حق طلبان جهان تصریح کرد: ما به تمام رزمندگان جبهه حق اعلام می‌داریم ایران اسلامی با تمام قوا از محرومینی که تمام تلاش خود را برای مقابله با استکبار به کار می‌برند حمایت می‌کند و با قدرت پشتیبان دوستان انقلاب است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عج) اضافه کرد: در 8 سال دفاع مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران به تنهایی با تمام دولت‌های استکباری جنگید و با تمام آن‌ها مقابله کرد، این حرف یعنی تمام کشورها پشتیبان بی چون و چرای صدام بودند.

وی خاطرنشان کرد: در این پیروزی پر رنگ‌ترین نقش‌ها از آن مدیریت ولی فقیه و مردم بوده است و انسجام و همدلی که ملت ایران در این دوره نشان داده‌اند بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: خلوص و حضور رزمندگان ستودنی بود و باعث شد یاد و خاطره رشادت‌هایی که در صدر اسلام دیده شده بود بار دیگر به نمایش در آید.

مسئول نماینگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر (عج) در مورد الگو بودن دفاع مقدس ما برای سایر ملل تصریح کرد: 8 سال دفاع مقدس توانسته است الگوی مناسبی باشد برای بسیاری از ملت‌هایی که در برابر ظلم ایستانده‌اند و امروز می‌بینیم که حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق از همین الگو استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام معبودی در پایان یادآور شد: اگر این گروه‌ها مطالعات جامعی در این زمینه انجام دهند می‌توانند به نکات مهمی برسند که برایشان بسیار کارآمد باشد. 
***
گلزار شهدای قزوین ساماندهی می شود
موسوی: در کمیته برنامه ریزی سال جاری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال به منظور ساماندهی مزار شهدای شهر قزوین اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سیدعلی موسوی فرماندار قزوین در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه عکس " قاب سرخ"  که با حضور استاندار قزوین و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در فرهنگسرای حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد، با بیان این خبر افزود: در کمیته برنامه ریزی امسال بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال به منظور ساماندهی مزار شهدای شهر قزوین اختصاص یافته است.

فرماندار قزوین اختصاص اعتبار از محل منابع شهرداری قزوین را از دیگر اعتبارات پیش بینی شده برای ساماندهی مزار شهدا در سال جاری اعلام و ابراز امیدواری کرد: در مجموع با تخصیص دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار زمینه اجرای عملیات زیباسازی مزار شهدا و تعویض سنگ قبور فراهم شود.

موسوی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از تلاش عوامل اجرایی برگزاری نمایشگاه "قاب سرخ" در  قزوین قدردانی و اضافه کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرماندار قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم بهره گیری از توان هنرمندان در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خلق آثار هنری با مضامین شهادت زمینه تاثیرگذاری بیشتر ارزش ها و آرمانهای دوران دفاع مقدس و ماندگاری آثار هنری را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: تلفیق هنر با ارزش های ایثار و شهادت موجب افزایش بار معنوی آثار هنری و نفوذ بیشتر آنان در بین مردم می شود.

موسوی معرفی ارزش های دوران دفاع مقدس و پاسداشت فرهنگ شهادت را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: امروز همه ما وظیفه داریم در جهت حفظ و ترویج یاد و خاطره شهدا و انتقال مفاهیم ارزشمند دوران دفاع مقدس به عنوان سند افتخار ملت ایران به نسل جوان بکوشیم.

 وی اظهار داشت : امروز مزار شهدا زیارتگاه و مکان تجدید بیعت با آرمانهای شهیدان است و مردم با حضور در این فضای معنوی و مقدس ضمن پاسداشت از خود گذشتگی در راه دفاع از دین و میهن ، با خدای خود راز و نیاز می کنند.

فرماندار قزوین همچنین در سخنانی با تسلیت جان باختن زائران بیت الله الحرام به ویژه حجاج کشورمان تصریح کرد: این فاجعه بر اثر بی تدبیری عوامل برگزاری مراسم حج امسال رخ داده است و مسلما شناسایی عوامل وقوع این فاجعه  و مجازات آنان خواسته خانواده قربانیان و ملت های مسلمان است. 

در نمایشگاه قاب سرخ آثار هنرمندان سراسر کشور با محوریت تصاویر گلزار شهدا در فرهنگسرای حضرت زهرا سلام الله علیها در قزوین در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه همه روزه صبح ها  از ساعت 9  الی  12 و عصرها از ساعت  16 الی  19 تا چهاردهم مهر ماه برای بازدید عموم دایر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار