مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال از تغییر کاربری ۸۹۵ قطعه زمین کشاورزی زراعی و باغی در استان با بیش از ۸۰ هکتار مساحت جلوگیری شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 11 January 2022

به گزارش تابناک قزوین، پرویز عبدی، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال در راستای اجرای جلوگیری از تغییر کاربری ۸۹۵ قطعه زمین کشاورزی در استان قزوینتبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی از تغییر کاربری ۸۹۵ قطعه زمین کشاورزی جلوگیری شد.

وی افزود: در راستای اجرای این قانون، نیرو‌های یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی با مشاهده تغییر کاربری در حال انجام در زمین‌های زراعی و باغی، نسبت به تخریب و قلع و قمع بنا‌های احداثی از جمله دیوارکشی، فنس کشی و نصب اتاقک اقدام می‌کنند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: با قلع و قمع بنا‌های تخریب شده که به قصد تغییر کاربری غیرمجاز انجام شده بود، ۸۲.۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به وضعیت سابق بازگشت.

وی افزود: در برخی مواقع نیز که تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی انجام شده و تخریب و قلع و قمع آن‌ها از سوی یگان حفاظت ممکن نیست، مراتب به دستگاه قضایی اعلام می‌شود و پس از صدور رای نسبت به قلع و قمع و تخریب بنا‌ها اقدام می‌شود.

عبدی تصریح کرد: هرگونه خرد و قطعه قطعه کردن زمین ها، ساخت اتاقک یا نصب کانکس، دیوارکشی، فنس کشی و ریختن مصالح در اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز محسوب می‌شود و مطابق با قانون با افراد متخلف برخورد و سازه‌های احداثی قلع و قمع و اراضی مربوطه باید به حالت سابق بازگردند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار