دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سرقت از جمله جرم‌های اولویت دار استان است و برای کاهش آن باید ضایعات فروشی‌ها ساماندهی شده و شناسنامنه دار شند تا فروش اموال مسروقه شناسایی شده و از این طریق شاهد کاهش وقوع جرم در این حوزه باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 26 December 2021

محمد قاسمی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: در دوره پیشین مجلس شاهد تصویب قانون کاهش مجازات جرم سرقت و قابل گذشت بودن تا 20 میلیون تومان بودیم و متاسفانه همین امر باعث شد قبح این جرم کاهش پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کاهش سرقت‌های خرد ضرورت دارد و لازم است همانطور که برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه می‌شود برای کاهش جرم نیز هزینه شود؛ اما برخی مدیران به پیشگیری از جرم باور ندارند و از این رو برای جبران خسارات چندین میلیون هزینه می‌کنند اما به پیشگیری از وقوع جرم توجهی ندارند.

وی عنوان کرد: لازم است مدیران دستگاه‌های دولتی برای حفظ اموال دولتی و حقوق بیت المال برنامه ریزی داشته باشند؛ چرا که بهانه کمبود منابع و اعتبارات جواب مناسبی برای مطالبات مردم و حفظ حقوق بیت المال نیست.

این مقام قضایی استان قزوین بیان کرد: اعتیاد شاه کلید سرقت‌های خرد است از این رو اقدام برای درمان آن‌ها ضرورت دارد؛ همچنین باید علل وقوع سرقت ریشه یابی شده و راهکارهایی برای آن درنظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: رتبه استان در زمینه پیشگری از وقوع جرم ارتقا پیدا کرده اما همچنان باید برای اینکه مردم احساس ناامنی نداشته باشند برای کاهش وقوع سرقت و سایر جرایم تلاش شود.

قاسمی گفت: سرقت‌هایی که از جنبه عمومی برخوردار هستند و همچنین جرایم خاص و خشن به طور جدی توسط دستگاه قضا پیگیری می‌شود و ارفاقی شامل حال مرتکبین آن‌ نمی‌شود؛ همچنین برای عملکرد بهتر داشتن بانک اطلاعاتی ضرورت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار