فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: کار خیران مدرسه ساز از جنس فداکاری، از خود گذشتگی و عمل مومنانه است و نشاط و امید را به جامعه هدیه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 18 December 2021

به گزارش تابناک قزوین،  سردار رستمعلی رفیعی آتانی روز شنبه در نشست با خیران مدرسه ساز استان قزوین که در سالن اجتماعات سپاه استان برگزار شد، از مدرسه سازی به عنوان یک باقیات صالحات مهم در امور خیر یاد کرد و افزود: جنس کار مدرسه سازی چون عمل صالح باقی می ماند و مردم همیشه از این کار بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: وظیفه ماست تا صاحبان توفیق خدمت را در این زمینه به جامعه معرفی کنیم چون در واقع آنها شهیدان زنده هستند و عمل و رفتار آنها مصداق شهادت است و از مال خود برای رضای خدا انفاق می‌کنند.

سردار رفیعی  آتانی با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون پیشرفت علمی به توسعه پایدار دست یابد، افزود: در این مسیر خیران مدرسه ساز با ساخت و تجهیز مدارس تضمین کننده توسعه پایدار هستند و تا به امروز به خوبی در این عرصه ایفای نقش کردند.

وی تاکید کرد: تولید علم و ایجاد قدرت علمی، پایه و اساس پیشرفت انقلاب اسلامی است و کشوری که می‌خواهد پیشرفت و توسعه پایدار داشته باشد باید از قوه فکر و خلاقیت نیروی انسانی جوان استفاده کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه امروز ایران جزو کشورهای برتر در عرصه علمی است و مقالات ما در دنیا مشتریان زیادی دارد و توفیقات خوبی در زمینه نانو و چشم پزشکی کسب کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف بسیج، اضافه کرد: این نهاد تنها برای دفاع مقدس تشکیل نشده است، بلکه تشکیلات بسیج برای تمام صحنه‌های انقلاب به منظور حفظ ارزش‌های نظام در عرصه‌های مختلف بوده است که به خوبی توانسته نقش خود را ایفا کند.

سردار رفیعی آتانی افزود: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی بنا بر مقتضیات زمان مأموریت‌های مختلفی را بر عهده می‌گیرد تا با حضور در صحنه ها برای پیشبرد اهداف نظام تلاش کند.

وی کار خیران در مناطق روستایی و مناطق محروم استان را حائز اهمیت خواند و افزود: یکی از راهبردهای مهم و اصلی ما در امر توسعه، توجه به مناطق کم برخوردار استان بوده که در این زمینه کمک و یاری خیران بسیار مهم و کارساز است.

سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه خیران در حوزه‌های مختلف از جمله در بحث سیل، اربعین و کرونا کارنامه‌ای موفق داشته‌اند، اظهار داشت: حضور خیران در این شرایط سخت در کمک به مناطق محروم و اقشار ضعیف جامعه بسیار ارزشمند و شایسته تقدیر است.

۳۵۰ خیر مدرسه ساز در استان قزوین مشغول فعالیت هستند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه خیران مدرسه ساز بازوان توانمند آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز مدارس هستند، گفت: هم اکنون ۳۵۰ خیر مدرسه ساز در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

عسگرعلی جوانبخت افزود: کار خیران مدرسه‌ساز نسبت به سایر خیران، درجه و مرتبه بالاتری دارد، چراکه هدف خیران مدرسه ساز تسریع فرایند تعلیم و تربیت، یعنی همان فلسفه وجودی انسان است.

جوانبخت افزود: در دهه ۷۰ شاهد مدارس چهار شیفته بودیم در حالی که امروز به همت عالی خیران و تلاش‌های دولت تعداد مدارس سه شیفت انگشت شمار شده است.

وی اظهار داشت: از سال ۷۶ تاکنون ۷۵ درصد مدارس ما غیرمستحکم بود که این رقم اکنون به کمتر از ۲۵ درصد رسیده است.

جوانبخت تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان به ۷۵ واحد آموزشی نیاز داریم که اغلب این نیاز در شهرک‌های اقماری از جمله مهرگان است.

این مسوول افزود: هم اکنون ۳۶۰ خیر مدرسه ساز در استان فعال هستند که حدود ۳۰ درصد ساخت مدارس استان را برعهده گرفته‌اند.

جوانبخت یادآور شد: امسال خیران مدرسه ساز ۴۰۰ میلیارد ریال در امر مدرسه سازی تعهد کرده‌اند که بیش از ۷۰ درصد آن محقق شده و بخش عظیمی از نیاز فضای آموزشی استان تأمین می‌شود.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار