نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس با اشاره به دستور رئیس جمهوری برای راه‌اندازی صندوق توسعه استانی گفت: با راه‌اندازی این صندوق ‌می‌توانیم زیرساخت‌های متعدد گردشگری و اماکن تاریخی ‌را ساماندهی کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 13 December 2021

به گزارش تابناک قزوین، روح‌الله عباسپور، تنوع اقلیمی و آب‌وهوایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان قزوین برای جذب گردشگر بعد از اتمام بحران اپیدمی کرونا دانست و اظهار داشت:‌ به هر حال با عبور تدریجی از این بحران شاهد افزایش میزان سفرهای گردشگری خواهیم بود و بهتر است در این حوزه استان قزوین ظرفیت‌های خود را بازتعریف کند و برای جذب گردشگر برنامه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: طی سالیان اخیر شاهد یک نوع نگاه کلیشه‌ای در توزیع امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در نقاط مختلف استان قزوین بودیم که در این حوزه کمتر به نقش نواحی جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های آوج و بویین‌زهرا توجه شد. بنابراین برای تنوع بخشیدن به منابع درآمدی مردم در جنوب استان قزوین باید زیرساخت‌های گردشگری باید عادلانه در استان توزیع شود.

عباسپور ادامه داد: با وجود اینکه بویین‌زهرا جزو قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و در حوزه صنعت هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما باید به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان هم توجه شود؛ چرا که بسیاری از باستان‌شناسان و دیرینه‌شناسان علاقه‌مند به حضور در تپه‌های تاریخی این شهرستان از جمله تپه زاغه هستند.

وی یادآور شد:‌ امروز گردشگران این گلایه را دارند که چرا مسیر دسترسی یا زیرساخت‌های اقامتی مناسبی در کنار اماکن گردشگری ما وجود ندارد که به همین خاطر باید با تمرکززدایی در حوزه گردشگری استان نگاه تازه‌ای به نقاط باستانی جنوب استان داشته باشیم.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار