مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره ۲ نیروگاه بخار با پایان بخش دیگری از تعمیرات آن، وارد مدار تولید برق شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 20 November 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، حبیب شریفی روز شنبه در این رابطه، اظهار داشت: واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه حرارتی شهید رجایی با ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات که براساس برنامه ۳۰ روزه به منظور انجام تعمیرات و بازدید دوره ای از مدار تولید خارج شده بود، پس از پایان فعالیت های تعمیراتی آن، ۲ روز زودتر از موعد به شبکه سراسری بازگشت.

وی تاکید کرد: در بخش بویلر و در کنار فعالیت های مربوط به ایرهیترها شامل تعویض بسکت های سمت سرد، سرویس و تعمیر اساسی گیربکس، بازسازی، جوشکاری و ترمیم بدنه، تعویض و تنظیم سیل ها، فعالیت های مربوط به بازدید دوره ای مشعل ها، بازسازی دیواره های بیرونی باکس فاینال سوپر هیتر و همچنین در سایر بخش های مکانیک سرویس و تعمیر اساسی فن ها، پمپ ها و الکتروموتورهای ۶.۶ کیلو ولت، تعمیر و بازسازی تمامی والوها و سفتی والوهای معیوب، نشت یابی و تعمیر هیترها به انجام رسید.

این مسوول نیروگاهی یادآور شد: انجام تست های الکتریکی الکتروموتورهای ۶.۶ کیلولت، ترانس های یونیت استیشن اصلی و کمکی، بریکرها و رله های سوئیچ گیرهای ۶.۶ و ۴۰۰ کیلوولت، بازدید و سرویس تجهیزات و فن های پنل های حفاظتی، بازدید، سرویس و تعویض بیرینگ های الکترو موتورهای ۴۰۰ ولت از اقداماتی بود که در این دوره از برنامه های تعمیراتی در حوزه الکتریکی انجام شد.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین اضافه کرد: در این برنامه تعمیراتی، تمامی ترموکوپل های ری هیتر بویلر با تعمیر، بازسازی و نوسازی اساسی کابینت ها، بازدید و تست ترانسمیترهای دبی، کالیبراسیون و تنظیم ترانسمیترهای فشار درام و سطح درام، بازدید و سرویس پانل های کنترل و منابع تغذیه و سایر فعالیت های ابزار دقیقی نیز براساس برنامه های پیش بینی شده صورت گرفت.

وی گفت: تمامی فعالیت های این دوره از تعمیرات واحد شماره ۲ بخاری از سوی متخصصان مکانیک و الکتریک داخلی و ابزار دقیق این نیروگاه انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار