رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قزوین:
رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۶ دارالقرآن دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که سابقه فعالیت آنها به بیش از یک دهه می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 20 November 2021

 

محمود بنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس سند تحول بنیادین، یکی از فعالیت‌های جدی آموزش و پرورش توجه به پرورش دانش آموزان با محوریت ساحت اخلاقی، اعتقادی و هم چنین توجه به فضاهای پرورشی است.

وی اظهار داشت: مراکز دارالقرآن‌ در سطوح مختلف قرآنی شامل روان‌خوانی، روخوانی و صوت و لحن و در رشته دیگر مانند نهج البلاغ، تفسیر و مداحی بیش از یک دهه در سطح استان فعال هستند که با هدف جذب حداکثری و تشویق دانش آموزان برای روی آوردن به فعالیت‌های قرآنی تلاش می کنند.

بنایی با بیان اینکه ۲۰ هزار قرآن آموز در سطح استان در کلاس‌های آموزشی دارالقرآن‌ آموزش می‌بینند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱ هزار قرآن آموز در شهرها مشغول فعالیت هستند.

این مسوول تاکید کرد: برنامه‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در استان شامل برگزاری مسابقات قرآن، محافل انس با قرآن، آموزش در مراکز دارالقرآن، طرح مصباح الهدی، امام شناسی، توجه به بحث نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و عملی کردن سند جامع نماز است.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا شیوه و روش اجرای آموزشی دارالقرآن ها از طریق مجازی و شبکه شاد انجام می شود و امیدواریم با رفع شدن خطر کرونا مجددا شاهد برگزاری حضوری کلاس ها باشیم.

بنایی افزود: هم اکنون سه دارالقرآن در سطح شهر قزوین و مابقی در مناطق دیگر استان فعالیت دارند که به تناسب تعداد دانش آموزان هر منطقه ایجاد شده اند.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: خروجی آموزش‌های مراکز دارالقرآن به مسابقات قرآن و عترت در آموزشگاه‌ها، مناطق، استان و کشور منجر می‌شود و هر ساله ۱۲۰ هزار دانش آموز در ۱۱ رشته آموزشی قرآنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در نهایت ۳۰۰ نفر در سطح منطقه انتخاب می شوند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۷ منتخب کشوری در مسابقات قرآنی داشتیم که نسبت به مدت مشابه قبل از رشد ۱۵ درصدی برخوردار بوده است.

بنایی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در مدارس به گروه خاصی از دانش‌آموزان تعلق ندارد، افزود: مسابقات آموزشگاهی قرآن و عترت امسال از هفته آخر آذرماه با برگزاری محفل انس با قرآن آغاز می شود.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار