برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت؛
مدیرکل پست استان قزوین گفت: احراز نشانی سکونت دانش آموزان با هدف ارایه بی‌واسطه کتب درسی و دسترسی سریع به اولیا برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت (آزمایشی) در این استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ 17 November 2021

 

محسن بخشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس توافق نامه کشوری، اداره پست قزوین برای اجرای این طرح به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده تا از طریق کد پستی نشانی محل سکونت دانش آموزان را احراز کند.

وی با بیان اینکه استان قزوین ۲۴۰ هزار دانش آموز دارد، اضافه کرد: با کمک سامانه نرم افزاری، دانش آموزان و اولیا وارد سیستم شده و اطلاعات دانش آموزان را از نظر مکانی و آدس ثبت می کنند تا بلافاصله نامه رسان از اداره پست مکان اعلامی را تایید کند.

بخشی در خصوص اهداف این طرح اظهار داشت: بسیاری از آدرس هایی که دانش آموزان اعلام می کنند نادرست و صحیح است و همین موضوع سبب شده تا معضلات فراوانی را در این رابطه شاهد باشیم.

این مسؤول یکی از اهداف احراز نشانی سکونت دانش آموزان را حذف واسطه در ارایه کتب درسی عنوان کرد و گفت: اطلاعات صحیح از محل سکونت دانش آموزان می‌تواند این امکان را فراهم کند که کتب درسی بدون واسطه و دلالی به منازل آن‌ها ارسال شود.

بخشی خاطرنشان کرد: همچنین هرگونه ارسال دعوتنامه، کارنامه نمرات و اطلاعیه از سوی مدرسه و یا آموزش و پرورش به اولیای دانش آموزان از طریق این سامانه صورت می گیرد که سبب می‌شود بین مدرسه و دانش آموز پیوند محکم تری برقرار شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار