فرمانده سپاه استان قزوین گفت:‌ ۶۰۰ برنامه در هفته بسیج در استان قزوین برگزار می‌شود که همگی این برنامه‌ها با مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج و توسط اقشار مختلف بسیج اجرایی خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 17 November 2021

به گزارش تابناک قزوین، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: 600 برنامه در هفته بسیج در استان قزوین برگزار می‌شود که همگی این برنامه‌ها با مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج و توسط اقشار مختلف بسیج اجرایی خواهند شد.

وی اقتصاد مقاومتی، عزت ملی، مبارزه با فساد و مرز بندی با دشمن را از جمله محورهای برنامه‌های هفته بسیج دانست و گفت: رزمایش اقتدار بسیج در هفته پیش رو همزمان با بقیه سپاه‌های استانی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که حسن مطلع این رزمایش فرمایش‌های مقام معظم رهبری است.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: همچنین در این هفتته از طرح‌های بسیج سازندگی شامل ساخت واحدهای مسکونی ویژه محرومان و همچنین احداث مخازن آب‌رسانی روستایی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفان رونمایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به احداث 500 واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی ادامه داد: بخشی از این واحدها ساخته و برخی دیگر هم در دست ساخت هستند که بعد از افتتاح در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستیی قرار خواهند گرفت.

خدمت بی‌منت به مردم مهمترین کار مغفول‌مانده در استان قزوین است

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) در بخش دیگری از سخنان خود خدمت بی‌منت به مردم را مهمترین کار مغفول‌مانده در استان قزوین دانست و گفت: بنابراین باید سطح کارهای بسیجی را ارتقا دهیم و در حوزه محرومیت‌زدایی و احداث طرح‌های عمرانی ورود کنیم.

سردار رفیعی آتانی تدابیر مقام معظم رهبری را مهمترین اسناد بالادستی بسیج توصیف کرد و افزود: بسیج باید با روزآمدسازی اهداف و مقاصد خود هر گونه درد، رنج و تهدیدی را از مردم دور کند و امروز مهمترین رنج مردم دوری برخی مسئولان از نگاه خدمت‌محور است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه‌هایی مانند معیشت، عدالت اجتماعی، صنعت خودرو و مسکن کارهای زیادی روی زمین مانده و بسیجیان باید با همان روحیه جهادی به این حوزه‌ها ورود کرده و کار را به سرانجام برسانند. چرا که دشمن در حال تزریق ناامیدی به جامعه است و بسیج وظیفه دارد امید را به منتظران ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) برگرداند.

700 گروه جهادی بسیج به محرومیت‌زدایی در استان می‌پردازند

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین هم در این نشست خبری مهمترین وظیفه بسیج را دستگیری از اقشار محروم و مستضعف دانست و گفت: امروز وجود بیش از 700 گروه جهادی در مجموعه اقشار بسیج استان باعث شد که بسیاری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در بخش‌هایی مانند الموت و طارم سفلی به ثمر برسد و سرعت بسیج در اجرای طرح‌های یادشده چشمگیر است.

سرهنگ پاسدار ابوالفضل طاهرخانی افزود: امروز یکی از مشکلات بزرگ ما در برخی دستگاه‌ها دور شدن از روحیه و نگاه بسیجی است و به همین خاطر بسیاری از کارهای بزرگ به خاطر یک‌سری اختلاف‌ها روی زمین باقی مانده که باید بار دیگر با روحیه بسیجی دست از این اختلاف‌ها برداشته و طرح‌های بزرگ مورد نیاز مردم را به چرخه اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: اشتغال‌زایی در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید یکی از رسالت‌های مقدس بسیج است؛ چرا که بسیج باید با ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی سطح امید به زندگی را در جامعه متحول کند و امروز هم اقشار بسیج استان قزوین با رویکرد تولید و اشتغال دوباره سازماندهی شدند.

طاهرخانی یادآور شد: البته باید مدیران و مسئولان استان قزوین هم از توانایی‌های بسیج برای حل مشکلات مردم استفاده کنند و نباید این‌طور باشد که مدیران بین خود و بسیجیان فاصله احساس کنند. به همین خاطر هر جایی که مدیران هستند، بسیجیان هم در کنار آنها خواهند بود و نباید بگذاریم بین کار اجرایی و روحیه بسیجی فاصله ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار