مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به ۳۵ مورد پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیات انضباطی این سازمان رسیدگی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 08 November 2021

به گزارش تابناک قزوین، اسماعیل عرشیان روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از بخش ­های مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان راه ­اندازی شده و وظیفه رسیدگی به انتقادات، پیشنهادها و شکایات شهروندان در خصوص نحوه خدمات ­دهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: بیشتر شکایات رسیده به این واحد از ابتدای سال جاری تاکنون در خصوص رعایت نکردن نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه، برخورد نامناسب راننده با مسافر و نداشتن ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا بوده است.

عرشیان با بیان اینکه برخورد با متخلفان در مرحله اول به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد مبنی بر تکرار نکردن تخلف گرفته می شود، تصریح کرد: در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه می شود و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به هیات انضباطی سازمان برای تصمیم گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: پس از طرح پرونده در هیات انضباطی و بررسی­ های لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت می ­گیرد.

عرشیان افزود: چنانچه شکایت در خصوص رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به هیات انضباطی فرستاده می شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی نیز در این هیات رسیدگی می‌شود، یادآور شد: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می‌گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان می‌شوند که در همین راستا در سال جاری، از چند تاکسیران امانتدار که اشیا و مدارک ارزشمند شهروندان را به آنان بازگردانده یا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می ­توانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادها و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طریق شماره تلفن ۳۳۸۴۸ و داخلی ۱۱۰ یا شماره پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۱۳۳ در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت کنند.

هم‌اکنون سه هزار و ۶۵۰ دستگاه تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار