معاون عمرانی استاندار قزوین:
معاون عمرانی استاندار قزوین ساماندهی فضای فرهنگی در استان را ضروری دانست و گفت: توجه به این موضوع موجب رونق و ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی و هنری می شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 08 November 2021

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین علی فرخزاد در جلسه کارگروه توسعه فضاهای فرهنگی استان که در سالن جلسات بحران استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه فضاهای فرهنگی در استان به دلایل مختلفی کم و ناکافی است و محدودیت‌های زیادی در این خصوص داریم.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: در سال‌های گذشته طرح احداث تالار شهر قزوین توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از محل اعتبارات ملی در دستور کار قرار گرفته و تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان قزوین اعتباری برای این طرح اختصاص یابد تا روند ساخت و تکمیل را تسریع کند.

فرخزاد تصریح کرد: برای پروژه تالار شهر باید پارکینگ در نظر گرفته شود و بررسی‌ها در این خصوص انجام شده و گزارش آن توسط شهرداری باید ارائه گردد و همچنین شرایط برای جذب سرمایه گذار و احداث پروژه فراهم شود.

این مسئول با اشاره به ساخت کتابخانه مرکزی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع اضافه کرد: ساخت کتابخانه مرکزی قزوین با اعتبار دولتی امکان پذیر نیست و باید در این خصوص از کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: متأسفانه تاکنون از فضاهای موجود فرهنگی استان استفاده بهینه ای نشده است و از برخی سالن‌ها نهایت یک روز در هفته مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا بلااستفاده باقی مانده است.

فرخزاد افزود: پیشنهادی که حوزه هنری استان و اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی در این خصوص داشتند این بود که از این سالن‌ها به صورت چند منظوره استفاده شود و حداکثر بهره برداری را از این فضاها داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: علاوه برآن دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین هستند که فضاهای بلا استفاده‌ای در اختیار دارند که نتوانسته اند به خوبی از آنها استفاده کنند و خالی باقی مانده است.

وی تاکید کرد: زمین اختصاص داده شده به کتابخانه مرکزی قزوین در صورت جذب نکردن سرمایه گذاری به کارهای فرهنگی‌اولویت دار اختصاص داده خواهد شد چرا که چند بار فراخوان زده شده اند ولی هنوز سرمایه گذار مناسب انتخاب نشده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین یاد آور شد: اولویت ما ساخت کتابخانه مرکزی در شهر قزوین است در غیر این صورت پردیس‌های سینمایی و گالرهای فرهنگی هنری مورد نیاز اهالی فرهنگ و هنر ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار