مدیرکل تعزیرات استان قزوین:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: ۵۰۰ تن کالای شوینده احتکار شده در جریان بازرسی از یک واحد تولیدی قزوین شناسایی و دستور فروش آن به نرخ زمان تولید صادر شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 08 November 2021

به گزارش تابناک قزوین، هوشنگ محمدی در این باره افزود: این واحد تولیدی شوینده و بهداشتی به بهانه وجود نداشتن بازار فروش برای این محصولات آنها را دپو و از عرضه خودداری کرده بود.

وی اظهار داشت: با توجه به بازرسی صورت گرفته، دستور فروش محصولات دپو شده به نرخ زمان تولید که نیمی از قیمت فعلی این کالاها است، از سوی تعزیرات صادر شد.

این مسوول گفت: متاسفانه یکی از بانک ها نیز در این کارخانه، مقداری از کالاها را توقیف کرده و پس از گذشت ۲ سال اقدامی برای تعیین تکلیف آنها انجام نداده بود درحالیکه کالاهای یاد شده به تاریخ انقضای خود نزدیک می شدند بنابراین موضوع را به دستگاه های نظارتی و بازرسی اعلام کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه نظارت بر توزیع نهاده های دامی نیز ورود کرده ایم، افزود: در همین رابطه یک واحد تولیدی با ۲ هزار و ۸۰۰ تن نهاده شناسایی شد که از عرضه این نهاده ها خودداری می کرد و سبوس با نرخ هزار و ۴۰۰ تومان را با قیمت بالای سه هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رساند که برای این واحد متخلف نیز پرونده تشکیل شد.

وی با اشاره به ورود جدی تعزیرات به بازار مرغ نیز گفت: به دلیل اختلاف قیمت مرغ در قزوین با استان های دیگر شاهد انتقال و توزیع خارج از شبکه یا قاچاق این محصول به دیگر نقاط کشور بودیم که این موضوع باعث کم شدن عرضه مرغ در بازار استان شده بود به طوری که بعضی روزها مقدار توزیع به حدود ۲۰ تن می رسید.

این مسوول با بیان اینکه مرغدارانی که نهاده با نرخ ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت می کنند باید محصول خود را در داخل شبکه و با نرخ مصوب عرضه کنند که شاهد نقض این موضوع در قزوین بودیم،افزود: با ورود جدی تعزیرات و برخورد با تخلفات در سطح مرغداری ها و مراکز عرضه، شاهد بازگشت آرامش به بازار این محصول هستیم و در حال حاضر سطح توزیع روزانه تا ۱۴۰ تن نیز می رسد.

وی با بیان اینکه اگرچه ماهیت فعالیت تعزیرات برخورد با تخلفات است اما در بحث پیشگیری نیز ورود پیدا کرده ایم،افزود: نظارت ها بر بازار محصولات پرمصرف و کالاهای اساسی شدت یافته و در همین رابطه با حضور من، معاونان و روسای شعب تعزیرات از مراکز تولیدی، توزیعی و مراکز خرده فروشی استان به شکل مرتب و تصادفی بازدید و بازرسی می شود و در صورت مشاهده تخلفات برای متخلفان پرونده تشکیل و به سرعت به آن رسیدگی خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار