دادستان تاکستان گفت: با تقویت تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان تاکستان ۲۰ درصد ورودی زندان‌ها در این شهرستان کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 03 November 2021

حسین رجبی در نخستین همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان که توسط ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری صبح امروز در سالن امام‌علی(ع) اداره ارشاد تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان تاکستان 424 واحد تولیدی داریم که 104 واحد نیمه‌فعال و 60 واحد هم راکد و غیرفعال هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین عزم ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا در تاکستان این است که واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل که 39 درصد واحدهای صنعتی تاکستان را تشکیل می‌دهند را از طریق شناسایی موانع تولید و برطرف کردن آنها دوباره احیا و وارد چرخه تولید و اشتغال‌آفرینی کند که در همین رابطه تاکنون از 70 واحد تولید بازید میدانی داشتیم.

رجبی وام‌های بانکی، مالیات و هزینه بالای خدمات آب، برق و گاز را 3 مشکل اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان تاکستان دانست و ادامه داد: در همین رابطه سامانه ارتباط تصویری با تولیدکنندگان و اصحاب صنایع در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری تاکستان راه‌اندازی شده تا تولیدکنندگان بتوانند در هر لحظه موانع تولید را با دستگاه قضا در میان بگذارند.

کاهش 36 درصدی جرایم خشن در تاکستان

دادستان تاکستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری تاکستان گفت: خوشبختانه با تقویت تولید و اشتغال‌زایی در شهرستان تاکستان 20 درصد ورودی زندان‌ها در این شهرستان کاهش یافته و آثار مانع‌زدایی و گشایش‌های حوزه تولید در زمینه کاهش جرم به وضوح مشاهده می‌شود.

رجبی افزود: همچنین توسعه تولید و اشتغال سبب شده که 36 درصد از جرایم خشن تاکستان کاسته شود و خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده توسط ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری در این شهرستان 3 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کردیم که همین تولید شغل باعث شده که ورودی زندان‌های ما به شدت کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به مرحله اجرا برسد، شاهد یک جهش اقتصادی بزرگ در استان قزوین خواهیم بود که نتیجه آن توسعه اشتغال، ثروت عمومی و در نهایت کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی است و به همین خاطر از همه مدیران ملی و استانی تقاضا داریم برای اجرای این طرح نهایت ظرفیت خود را به کار بگیرند.

وام بانکی با سود 18 درصد به درد تولید نمی‌‌خورد

معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در این مراسم نقدینگی افسارگسیخته را عامل اصلی تورم دانست و گفت: به همین خاطر امیدواریم با حمایت قوه قضائیه نقدینگی سرگردانی که در اختیار مردم است، به سوی تولید هدایت شود تا از مشکلات موجود قدری کاسته شود.

عیسی قبادی با اشاره به ناکارآمدن تسهیلات بانکی حوزه تولید و صنعت اضافه کرد: وام بانکی با نرخ سود 18 درصد و بیشتر به درد تولیدکنندگان نمی‌خورد؛ چرا که تولید این مقدار سود ندارد. بنابراین بهترین راهکار برای توسعه تولید بهره‌گیری از سرمایه‌های در گردش مردم است که هم جلوی تورم را می‌گیرد و هم سبب نابودی تولیدکنندگان نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای توسعه تولید باید ظرفیت معادن غیرفعال در کشور احیا شود و همچنین موضوع بهره‌وری در مصرف آب جدی گرفته شود تا بتوانیم از ظرفیت این 2 بخش هم برای توسعه اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

قبادی یادآور شد: در موضوع اقتصاد مقاومتی باید جهت‌‌دار عمل کرده و به سمت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در روستاها حرکت کنیم؛ چرا که در چند دهه اخیر با تخلیه روستاها از جمعیت جوان و فعال روبه‌رو شدیم که این روستاییان بیکار هم ناچار به شهرها آمده و امروز جای بسیاری از جوانان بیکار شهری را اشغال کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار