رئیس جهاد کشاورزی استان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در استان قزوین توزیع نهاده‌ها از انحصاری بودن خارج شده و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و برای حمایت از دامداران سنتی اتحادیه خوراک دام تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 02 November 2021

فاطمه خمسه در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی در استان که صبح امروز برگزار شد، گفت: میزان نهاده‌های توزیع شده با نرخ مصوب دولتی تا پایان مهر ماه در استان 202 هزار تن بود که این میزان در نسبت به سال گذشته که در مجوع 216 هزار تن بود، میزان خوبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: براساس تایید وزارت جهاد کشاورزی، توزیع نهاده‌های دامی در استان قزوین درصد خطای بسیار پایینی دارد.

وی عنوان کرد: توزیع نهاده دامی با ارز 4200 تومانی در سامانه بازارگاه برای گاوداری‌ها و مرغداری‌ها عرضه می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به خشکسالی و تاثیر آن بر تولید محصولات در سال جاری برای تامین نهاده‌های دامداری‌های سنتی چالش وجود دارد؛ البته با معرفی قزوین به‌عنوان استان‌های دارای بحران خشکسالی موفق به تامین مقدار قابل توجهی نهاده دامی شدیم که البته این میزان باید افزایش یابد.

خمسه گفت: میزان دام‌های سنگین ثبت شده برای استان در سامانه نهاده‌ها تا سال گذشته 85 هزار راس دام بود که با پیگیری‌های انجام شده تعهد داده‌ایم که این میزان به 135 هزار راس افزایش یابد و در نتیجه میزان ورود نهاده‌ها به استان افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار