رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: 242 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در مهر ماه توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 26 October 2021

قدیر موسی خانی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: 242 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در مهر ماه توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.

موسی خانی افزود: از مجموع عملیات‌های انجام شده، 135 عملیات مربوط به حوادث بوده که طی آن 39 نفر نجات یافته‌اند و 107 عملیات اطفای حریق نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1400 تا ابتدای آبان ماه، دو هزار و 160 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده افزود: یک هزار و 253 مورد آن مربوط به اطفای حریق و 907 مورد آن عملیات امداد و نجات بوده است که طی آن 618 نفر توسط آتش نشانان نجات یافته‌اند و 88 نفر نیز مصدوم شده‌اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: با فرا رسیدن فصل سرما متأسفانه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در وسایل گرمایشی هر ساله تعدادی از شهروندان دچار مسمومیت با گاز شده و فوت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، افزود: شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین همچنین بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تأکید کرد و گفت: مسدود شدن دودکش سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم کننده می‌شود که برگشتن چنین گازهایی به داخل فضای زندگی باعث مسمومیت و فوت افراد حاضر در آن مکان می‌شود.

موسی‌خانی تأکید کرد: شهروندان باید هر چند وقت یکبار کلاهک دودکش‌های وسایل گازسوز را بازرسی و چنانچه کلاهک افتاده باشد آن را در محل خود نصب کنند. همچنین کلاهک علاوه بر اینکه از نفوذ باران و برف و افتادن سایر اشیاء به داخل دودکش جلوگیری می‌کند در منظم سوختن وسیله گازسوز هم مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار